Strafblad na verkeersongeval?

papapedro
Topic Starter

Strafblad na verkeersongeval?

#1 , 07 aug 2012 20:27

Vorige week heb ik 's nachts een ongeval gehad met mijn wagen.
Ik was zo dom om te drinken en nadien te rijden.
Er zijn geen gewonden maar wel een paaltje en een bankje werden beschadigd.
Ik blies positief en mijn rijbewijs werd voor 15 dagen ingetrokken.
Ik weet dat ik voor de politierechtbank zal moeten verschijnen en dus ook een straf zal krijgen.
Tot nu toe heb ik echter een blanco strafblad.
Na enig zoekwerk komt dit dus volgens mij op mijn strafblad voor een periode van 3 jaar.
Maar volgend jaar studeer ik af en had ik graag begonnen als advocaat-stagiar.
Zal deze veroordeling dit beletten of niet ?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2012 22:28

U bent bijna master in de rechten en weet niet wat de gevolgen zijn van een veroordeling? Krijgt men daarover geen info in uw cursussen strafrecht en aanverwanten??

Hoeveel mg/l alcoholconcentratie had bij de test.
Is RB onmiddellijk ingetrokken? Of enkel een periode van een aantal uren door politie ingehouden?
Geen vaststelling van dronkenschap door politie? Dan heb je wat dat al geluk en zal de verzekering geen regres uitvoeren

Basisartikel:
Artikel 34
§ 1. Met geldboete van 25 euro tot 500 euro wordt gestraft hij die op een openbare plaats een voertuig of een rijdier bestuurt, of een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing, terwijl de ademanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0, 22 milligram en minder dan 0,35 milligram per liter uitgeademde alveolaire lucht meet of de bloedanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,5 gram en minder dan 0,8 gram per liter bloed aangeeft.

Bij herhaling binnen drie jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan worden deze straffen verdubbeld.

Kans bestaat dat rechtbank u extra 'bedeelt' gezien u een voorbeeldfunctie zal bekleden in onze maatschappij.
Mijn ervaring met een andere voorbeeldfunctie geen effectieve maar dubbel zo hoge straf maar voorwaardelijk.
Zorgen dat asap alle schade betaald wordt.

Ik verwijs u hier met plezier naar de website van uw toekomstige confrater
http://www.elfri.be/verjaring-van-de-straf" onclick="window.open(this.href);return false;.

In elk geval zal dit weinig gevolgen hebben voor uw stage alleen daar een beetje opletten...
Is misschien een goed onderwerp voor een 'paper'.

PS nog een nuttige website is http://www.wegcode.be.." onclick="window.open(this.href);return false;. de spijtig genoeg afgesloten vraagbaak.
Ook http://www.gratisrijbewijs.be" onclick="window.open(this.href);return false; (forum) zijn er een aantal posters die zeer goede antwoorden geven.

In elk geval succes

Als u nog vragen hebt stel ze maar.... :wink:

papapedro
Topic Starter

#3 , 08 aug 2012 15:42

Vind het zelf ook ietwat beschamend dat ik dit na reeds 4 jaar studies niet weet.
De politie stelde geen dronkenschap vast ( staat zo vermeld in het PV, wel staat er dat mijn ogen bloeddoorlopen waren en mijn adem naar alcohol rook ), wel heb ik 2.30 promille geblazen ( omgerekend ).
Mijn rijbewijs werd ook onmiddellijk ingetrokken voor een periode van 15 dagen.

Wat bedoelt u exact met 'geen gevolgen voor de stage maar toch een beetje opletten'?
Ik heb mijn lesje nu wel geleerd en zal bijgevolg niet meer drinken ( en al zeker niet als ik nog moet rijden ).

Alvast bedankt voor uw snelle reactie.

Reclame

Xastheron

#4 , 09 aug 2012 08:04

Wat bedoelt u exact met 'geen gevolgen voor de stage maar toch een beetje opletten'?
Waarschijnlijk dat, gezien u een voorbeeldfunctie zou gaan bekleden, u zich ook voorbeeldig moet gaan gedragen. Anders zou dit uw geloofwaardigheid kunnen aantasten.

Terug naar “Verkeersongevallen”