Straatracen is een zogenaamde feitenkwestie, die door de rechter zal moeten beslist worden. Dat de tegenpartij dit beweert is geen laster of eerroof, maar zijn interpretatie van de feiten. Maar de rechter zal beslissen of dit zo is.
Daarnaast, dat u gedronken had, zal uw zaak niet verder helpen. Eerlijk toegeven en geen spel hierover maken lijkt mij het beste. U kan wel het best ontkennen dat de oorzaak van het ongeval en de schade niet ten gevolge van uw alcoholgebruik was, maar volledig veroorzaakt zijn door het voertuig dat plots de weg opdraaide.
Betreffende het te snel rijden, is dit vastgesteld? Of zijn er enkel de verklaringen van de getuigen? Indien het laatste zou ik dit formeel ontkennen.
De schade aan derden (dus met uitzondering van de schade die je zelf geleden hebt), wordt betaald door jou verzekeringsmaatschappij.
Je moet wel de dagvaarding die je ontvangen hebt om voor de rechtbank te verschijnen overmaken aan je verzekeringsmaatschappij.
In een bebouwde kom is de snelheid beperkt tot 50 km per uur. U beging dus ook een overtreding door te snel te rijden.
de vaststellingen van de politie waren positief.. ik leek naar hun mening totaal niet onder invloed, wel had ik bloeddoorlopen ogen maar dit lijkt me vrij normaal als je al van 6u wakker bent en je zit tot 3u snachts op het politiebureel.. buiten de positieve ademtest en het feit dat ik verklaarde 70km/u te rijden is er niets vastgesteld.. nu wat de schade aan mijn wagen betreft (het is al een auto van 20jaar oud) en ik werk als autospecialist schadebegroting, dus ik kijk af en toe wel eens naar crash testen omdat dit me wel interreseert en ik moet zeggen, de schade is vergelijkbaar met een ongeval tegen 70km/u.. maarja, mijn mening is misschien subjectiever dan die van een gerechtsexpert... en ik ben de laatste 3jaar niet veroordeeld, wel 3 verkeersboetes (2 in Nederland en 1 in België) als ik mij goed kan herinnerenDe limiet is 0,22 ... u zat net onder 0.35 milligram L alveolaire lucht dat wil zeggen dat op het ogenblik van de test nog ongeveer de vergelijkbare hoeveelheid alcohol van 2 normale pinten bier in uw bloed zat.
De afbraak is ongeveer 0.10 gr L per uur. uit uw bloed. Bij twee pinten en dan rijden zit u boven de 0.5 gr/l alcohol in uw bloed. Grof ingeschat mag u max 2 pinten per drie uur drinken.
Deze cijfers zeggen enkel in het algemeen iets over alcoholverbruik.
Is er een vaststelling door politie gebeurd van dronkenschap ... deze vaststelling heeft niets te maken met intoxicatie
Welke artikels inbreuken stonden er op uw exemplaar van het ongeval vermeld?
Experten kunnen aan de hand van toestand metaal van het wrak vaststellen hoe snel u ongeveer reed.
Bent u in het verleden ( binnen de drie jaar) veroordeeld voor enige verkeersinbreuk.
Artikel 34
§ 1. Met geldboete van 25 euro tot 500 euro wordt gestraft hij die op een openbare plaats een voertuig of een rijdier bestuurt, of een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing, terwijl de ademanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0, 22 milligram en minder dan 0,35 milligram per liter uitgeademde alveolaire lucht meet of de bloedanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,5 gram en minder dan 0,8 gram per liter bloed aangeeft.
Bij herhaling binnen drie jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan worden deze straffen verdubbeld.
ja inderdaad, het zal afwachten worden.. al geluk kan je hier wat objectieve reacties verkrijgen want zoals ik eerder al zei, iedereen denkt iets anders en een advocaat is zo.. formeel?Wellicht zal de tegenpartij de intoxicatie + je eigen verklaring aangaande je snelheid (70 waar 50 toegestaan is want bbk) stevig tegen je proberen te gebruiken. Anderzijds is er ook de voorrangsnegatie van de tegenpartij ..... Ik vrees dat het afwachten wordt wat de rechter ervan gaat maken.
Aangaande de aantijdiging straatracen, zie ik geen enkel element om dit te staven. Een snelheidsovertreding begaan is 1, straatracen is 2. Ofwel heb ik ergens over gelezen, maar ik lees hier niks over een ander voertuig waartegen je zogenaamd zou geraced hebben.
de tegenpartij kwam van een afrit van de autostrade afgereden (staan haaientanden) en kwam vervolgens op mijn baanvak om de "bocht" af te snijden.Heeft tegenpartij verklaart dat hij uit een 'voorrangsplichtige' weg kwam dus dat hij in feite voorrang moest verlenen?
Heeft hij (waarschijnlijk) gezegd dat u aan het racen was gezien uw hoge snelheid?
Dan was hij tov u een niet te voorziene hindernis
Of reed hij in een ander baanvak in dezelfde richting en veranderde hij van rijstrook?
inderdaad, neus op neus ontweken. 1 rijvlak voor elke richting (dus 2 in totaal)il lees.. frontaal? bedoeld u neus op neus ontweken? hoeveel rijvakken? Uw verklaring over snelheid kan misshien als subjectief gezien worden als remsporen en kreukel analyse aantonen dat impact snelheid zoveel lager was dan vertraging (remspoor, toestand weg, warmte wegdek, bandenspanning, staat banden, type wagen -abs onwaarschijnlijk, cf, auto ouder dan twintig jaar)) en massa (snelheid, tonnage, en geschatte stijfheid van uw 'oldie' na metaalmoeheid in zo een 'oldie'..) uiteindelijk aantonen dat bij het beginnen van het remmen uw snelheid lager was dan wat u dach te rijden.
Men zegt wel eens, dat een schadegeval door een beestje (hond/kat) te ontwijken to grote schade leidt, maar men hoort zelden dat zelfbehoud (neus op neus, alles dicht, wellicht zonder abs) alles overheerst.
uw remsporen, de plaats waar zand en roest op wegdek de impact plek veraden (heeft HIJ geremd? proberen ontwijken?) (u heeft hem amper geschampt? heeft hij u dan van de weg afgedwongen? )
in ieder geval, verklaar nooit dat u in fout was.
in my opinion, men mag subjectieve verklaringen door forensische gegevens laten tegenspreken, en oog getuigen zijn notoir onbetrouwbaar (wanneer meetgegevens hen tegenspreken.)
ik ben geen jurist.
ik ben wel van mening dat degene die meest lawaai maakt dikwijks de schuldige is (vanwaar komen die getuigen.. hun verhaal is meer dan wss subjectief.)