ongeval met verzwarende omstandigheden

bulldog
Topic Starter
Berichten: 31
Locatie: Antwerpen

Re: ongeval met verzwarende omstandigheden

#16 , 08 aug 2012 11:42

zit de schade bij hem vooraan links?

edit; ik zie uw reactie.
banden hadden dus genoeg profiel. in uw opinie.. Moet normaliter in polite rapport bevestigd zijn (die moeten bij mijn weten daar op letten)

geen abs, anders geen on-onderbroken zwart remspoor. ABS op heet wegdek (met warme banden) toont stutterend spoor. (vraag eens fotos van een expert, wagens op vergelijkbaar wegdek, vergelijkbare temperatuur, tussen 80 en 45 km/h)
ergo, in my opinion, komt iemand plots op uw rijvak, u reageert zodra u dat merkt (en reactiesnelheid is onbekend)

na ongeveer twee meter zwart remspoor, moet er roest en zand los geschud zijn door impact. Dat is net zo belangerijk als de plaats waar die ander auto uiteindelijk stilstond.
(het geeft aan hoeveel kinetische energie verdeeld werd)

de luidst roepende partij kan zonder stoppen aan bvb 40 de weg opgedraaid zijn, en daarbij een hoekje er af geschoren hebben.
dit is enkel (sub?/objectief) waarschijnlijk als beide kanten evenredig bekeken konden worden.

hypothese (een opinie, gebaseerd op iets wat ik ooit zelf voorhad)
kzie niks rechts, kzie niks links, en voor mij, en ondertussen ben ik 60 of 80 meter gereden, en ik begin af te slaan.. en nu verscheit ik mij een breuk omdat als ik terug links kijk, een brommerke afkomt dat achter een boomschaduw (of deurstijl) niet gezien werd.

ik, in zo geval, ik begin te vloeken.
de brommer rijder vloekt ook, die peist vaneigens, stoeme zot ('t stad, waar altijd voorang gepakt werd)

als het er op zit, vloekt die gast die niet stopte (en hij moest) het hards van de twee zijn onschuld.
heb niet gezien, hij reed te rap

spijtig dat het pintje geen vergelijk tussen verzekeraars mogelijk maakte, maar, als U kan bewijzen dat u beter in controle was (betere reactie, en betere inschatting met lijfbehoud als prioriteit.) of zoiets, dan moet u uw raadsheer met zoveel mogelijk positieve EN negatieve zaken de uitkomst naar minstens 50/50 of zelfs 80/20 te betrachten.

vraag desnoods oproeping van die tegengetuigen. (raadsheer kan u adviseren, als u hun objectiviteit in twijfel trekt, zou dit dit door situationele confrontatie te ontkrachten zijn.

Ten andere, aangezien die andere strepen een waarschijnlijke irritatie zijn (de oorzaak ervan), is het mogelijk dat zij voorgecoditioneerd zijn in hun conclusies.
(rem of rubber burn.. het maakt laweit.. en het zijn allemaal zotten.. weetjewel?)

alles kan, maar, herken geen schuld.
probeer enkel met alle mogelijke en rededelijke middelen de schade te beperken.
u bleef tenslotte wijs genoeg om niet op gras te skieen.

de schade aan het voertuig van de tegenpartij is enkel vooraan rechts
hij kwam, voor mij, van rechts afgedraaid dus dit bewijst alleszins dat ik al trachtte te ontwijken naar de linkerkant (rechts stond een pilaar van een brug, dus links leek me een betere keuze) :shock:

wat in het politierapport staat weet ik niet, ik ben meegemoeten naar het politiekantoor en heb daar enkel een PV gekregen en een blad met vaststellingen ivm dronkenschap (waar enkel bloeddoorlopen ogen opstond)
kan ik het politierapport opvragen en van de expert? volgens mij is er geen gerechtsexpertise geweest, want toen ik terugkwam van het politiekantoor waren alle wagens al getakeld

mijn wagen is voorzien van ABS maar de remsporen zijn ononderbroken naar links uitwijkend (misschien werkt een ABS niet zo goed tijdens korte, harde uitwijkmanouvres? nooit getest en ben ik ook niet van plan)

alvast bedankt voor de hulp! schuld bekennen ga ik zeker niet doen want naar mijn mening was een ongeluk onvermijdelijk (wel had de schade beperkt kunnen blijven moest ik 50km/u hebben gereden.. dit zal allicht ook wel meespelen)

en Franciscus had het op mij toen hij schreef "check je PB" hij had een privébericht gestuurd

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra
Berichten: 1015

#17 , 08 aug 2012 12:51

Ik zou zelfs trachten om die verklaring van de tegenpartij aangaande uw snelheid in uw eigen voordeel te gebruiken.

Hij is voorrangsplichtig (want omgekeerde driehoek + haaientanden). Hij beweert zélf dat hij u gezien heeft. Hij beschuldigt u er immers van dat u aan het straatracen was op 't moment van het ongeval. En toch weerhield hem dat niet om die voorrangsweg op te rijden ? :roll:

Naast het negeren van dat voorrangsbord, kan je de tegenpartij alvast niet verdenken van enige dubbele voorzichtigheid bij het oprijden van een kruispunt ..... , of wel soms?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

bulldog
Topic Starter
Berichten: 31
Locatie: Antwerpen

#18 , 10 aug 2012 15:10

Beste mensen,

ik heb vandaag het nieuws ontvangen dat de tegenpartij schuld bekend! alle schade wordt betaald door de tegenpartij..
wat een pak van mijn hart! dit had echt een zwaar staartje kunnen krijgen moesten de verzekeringen geen onderling akkoord hadden overeen kunnen komen.
kans is groot dat ik zelfs niet meer voor de strafrechter zal moeten komen! :) ben echt superblij dat gerechtigheid geschied..

dank aan alle mensen die mij juridische raad hebben gegeven hier, ben echt dankbaar voor mij alleszins te helpen om mijn zaak voor te bereiden maar het gaat dus niet nodig zijn om mijn belangen te gaan verdedigen!!

écht bedankt!!

vriendelijke groeten,
bulldog alias Leslie (ik weet het, het is een vrouwennaam maar ik heb hem zelf niet kunnen kiezen hé) :p

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 05 sep 2012 13:30

Dus het feit dat u te veel gedronken had en 70 a 80 reed in de bebouwde kom wordt niet bestraft? Mensen, mensen, mensen... Tot daar de rechtvaardigheid. De persoon die voorrang moet verlenen is misschien ook in fout, maar als je een wagen op een bepaalde afstand op een baan waar je 50 mag, ziet rijden, en je gaat er van uit dat hij ook 50 rijdt, dan voeg je misschien toch in in de overtuiging dat je de aankomende wagen niet hindert (dat je snel genoeg kan optrekken om ook 50 te rijden voor de aankomende wagen bij jou is). Als deze dan echter 80 blijkt te rijden, heb je wel een probleem.

Alle schuld bij de tegenpartij leggen, lijkt me verre van rechtvaardig. Maar ja, wie ben ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38599

#20 , 05 sep 2012 13:42

...tegenpartij bekend schuld .... maar dat wil niet zeggen dat O.M. de zaak zo zal laten of dat de rechtbank geen straf zal uitspreken voor de intoxicatie.

VDG2
Berichten: 785

#21 , 05 sep 2012 15:54

kans is groot dat ik zelfs niet meer voor de strafrechter zal moeten komen!
Ik denk dat TS verkeerdelijk denkt dat de zaak volledig is afgehandeld. De burgerlijke kant misschien (schade e.d.), maar dat wil zeker niet zeggen dat de strafzaak daarmee ook afgehandeld is. Het zou mij sterk verbazen dat dit dossier geseponeerd zou worden door het OM gezien er sprake is van dronkenschap, toegegeven te snel rijden en een ongeval. Rekeninghoudend met het feit dat ze u reeds voor de politierechtbank dagen voor een parkeerboete vrees ik dat TS zich toch zal mogen gaan verantwoorden op de politierechtbank. En terecht me dunkt.

Terug naar “Verkeersongevallen”