Ongeval tussen fietser en dronken bestuurder

Kleintjeuh
Topic Starter
Berichten: 6

Ongeval tussen fietser en dronken bestuurder

#1 , 28 jun 2012 20:03

Hey iedereen,
ik ben op zoek naar mense die hetzelfde mee gemaakt hebben of mensen die mij verder kunnen helpen. Mijn vriend heeft ongeveer 5 jaar geleden een ongeluk gehad. Een dronken bestuurder heeft hem aangereden. Hij reed op het fietspad, de bestuurder is uitgeweken en heeft hem tegen hoge snelheid geraakt, waarna hij vluchtmisdrijf gepleegd heeft. Toen de politie hem enkele uren later heeft gearresteerd, was zijn intoxicatie nog altijd ver boven de toegelaten limiet. Mijn vriend heeft enkele jaren moeten revalideren. Na het herstel van 5 hersenbloedingen, gebroken borstbeen, gebroken ribben en verbrijzelde voet. Heeft hij alles terug opnieuw moeten aanleren. De man die dit allemaal veroorzaakt heeft, heeft enkel een rijverbod opgelegd gekregen van een maand. Nu bijna 5 jaar later, is de rechtzaak over de schadevergoeding nog altijd niet afgelopen, maar nu mijn vraag afgelopen maand moest mijn vriend naar de rechtbank, maar de reactie die mijn vriend van de rechter kreeg was absoluut niet om van naar huis te spreken. Kan een rechter voor de schadevergoeding het medisch dossier van mijn vriend zo maar negeren? En hem zorgen dat hij terug moet gaan werken terwijl dat niet mogelijk is met het percentage van invaliditeit? met de symptomen die hij er na die jaren nog aan overgehouden heeft zoals hoofdpijn die 24 uur op een dag blijft aanhouden?
Kan iemand mij misschien iets meer vertellen hier over?
Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38643

#2 , 28 jun 2012 20:04

Zo wie zo moet een oorzakelijk verband tussen feit en schade bewezen worden.
Had uw vriend een verzekering?
(familiale, rechtsbijstand, deelnemer in verkeer....?)

Kleintjeuh
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 28 jun 2012 20:12

ja hij heeft de gebruikelelijke verzekeringen, maar hij is niet in fout gesteld. En alle schade is bewezen alleen weigerde deze rechter daar rekening mee te houden. De rechter zei doodleuk dit gaat over de vergoeding, niet over de schade die u opgelopen heeft tijdens het verkeersongeval. en doe niet zo pessimistisch, zoek gewoon terug werk. als u een beetje meer moeite doet zal u gerust werk vinde dat u kan doen

Reclame

Franciscus
Berichten: 38643

#4 , 28 jun 2012 20:39

En wat doet zijn advocaat ..... dit (kan) gevolgschade zijn ...

Kleintjeuh
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 28 jun 2012 20:41

de assistente van de advocaat was daar, de advocaat is zijn vraag aan het verdedigen maar we moeten wachte tot september eer de advocaat de uitspraak krijgt dan kan hij pas verder gaan

Franciscus
Berichten: 38643

#6 , 28 jun 2012 20:48

Assistent advocaat ???? is ook advocaat mijn bescheiden mening...

Terug naar “Verkeersongevallen”