ongeval met blikschade

Franciscus
Berichten: 38602

Re: ongeval met blikschade

#16 , 14 jun 2012 22:23

Kapot lampje is ook een indicie.
Infra-rood foto ook :D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra
Berichten: 1015

#17 , 14 jun 2012 23:13

Verder blijf ik het toch een rare hersenkronkel van de tegenpartij om het EAF niet in te vullen. Het is haar goede recht om te menen dat er elementen zouden kunnen zijn die in haar voordeel pleiten. Alleen zie ik daar nu toch geen reden in om het EAF niet in te vullen. En zeker niet als zij in haar recht meent te zijn.

Als het werkelijk zo gegaan is, en de politie heeft zowel die weigering van invullen EAF genoteerd + de remsporen op de voorsorteerstrook vastgesteld, dan meen ik toch dat TS een behoorlijk sterk dossier kan hebben.

Een eventueel kapot lampje mag dan idd een bijkomende indicie zijn. Zelfs met tijdig richting aangeven mét behoorlijk werkende richtingsaanwijzers, bleef tegenpartij voorrangsplichtig op basis van haar rijstrookwissel me dunkt.

In hetgeen TS hier neerschrijft, zie ik vooralsnog geen elementen die in het voordeel van de tegenpartij zouden kunnen spelen.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#18 , 15 jun 2012 14:59

Het aanrijdingsformulier invullen is verplicht.
Krachtens welke bepaling?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#19 , 15 jun 2012 16:10

Het is volgens mij idd geen wettelijke verplichting maar het bevat alle elementen die uw verzekering moet hebben om een oordeel te kunnen vellen.
In principe dient men enkel binnen een bepaalde to
ijd de verzekering in kennis te stellen ..ik dacht 8 dagen.

Het is dus niet van moeten maar volgens mij wel het beste scenario :D .

VDG2
Berichten: 785

#20 , 15 jun 2012 21:04

Assuralia stelt het in elk geval voor alsof het een verplichting is. Maar het zal idd eerder de verzekeringsmaatschappij zelf zijn die dergelijke verplichting oplegt.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#21 , 15 jun 2012 22:34

Volgens mij kan men niemand verplichten het gemeenschappelijk aanrijdingsformulier samen met de tegenpartij in te vullen.
Dit formulier bevat een gemeenschappelijke schets. Wanneer je niet tot een akkoord kan komen over wat er op die schets moet getekend worden is het niet mogelijk samen dit formulier in te vullen.

UbiOne
Topic Starter
Berichten: 11

#22 , 18 jun 2012 11:39

Inderdaad. Die stonden duidelijk op de voorsorteerstrook.

Franciscus
Berichten: 38602

#23 , 18 jun 2012 19:36

Daarom dat men nadat het EAF werd ingevuld qua gegevens de mogelijkheid bestaat om het nummer van het PV mee te vermelden.
De verzekeringsmaatschappij beschikt zo dadelijk via het formulier over de gegevens van de tegenpartij en kan direct beginnen via het nr van het PV zowel bij verzekering tegenpartij als via parket het nodige te doen.
En uw hebt aan uw informatieopdracht voldaan.

UbiOne
Topic Starter
Berichten: 11

#24 , 19 feb 2013 10:14

De verzekering heeft de pv ontvangen. Ze schrijven dat het enige gemeenschappelijke in de verklaring het feit is dat we beide de voorsorteerstrook willen oprijden. Ze stellen voor dat beide partijen de helft van de schade van de tegenpartij betalen. Dit heeft ook tot gevolg, schrijven ze, dat er een malusverhoging zal gebeuren. Ze vragen of ik hiermee akkoord ga. Indien dit niet het geval is moet ik een geargumenteerd schrijven opsturen.

Enige tips?!

Terug naar “Verkeersongevallen”