ongeval op voetpad

tuinvrouwtje
Topic Starter

ongeval op voetpad

#1 , 12 jun 2012 18:39

hallo beste forum leden,
ik ben ellen en nieuw op dit forum, maar heb al gelijk een vraagje.
Mijn schoonmoeder (76 jaar) is in januari gevallen aangezien ze slecht te been was liep ze met krukken. Ze is gestruikeld omdat er een achttal stenen ontbraken op het voetpad en is lelijk ten val gekomen. De eerst zorgen zijn toegepast door de pedicure waarheen ze onderweg was maar voor verdere zorgen is ze op spoed geweest. Ze is nog steeds in behandeling
de politie heeft een klein pv opgemaakt.
De verzekering heeft na een 10 tal dagen een dossier opgesteld(mijn schoonzus zou het regelen maar ziet er geen nut meer van in) sinds deze week heb ik het op mij genomen aangezien ik het niet fair vind van de verzekering dat mijn schoonmoeder van het kluitje naar het riet gestuurd word maar wanneer ik vraag aan de verzekering hoe het ermee staat krijg ik het antwoord 'het zal niet gemakkelijk zijn'.
De schuld word steeds op iemand anders geschoven de eigenaar van de woning, de aannemer die werken uitvoerde, de gemeente en zelfs eandis.
Ondertussen zijn de stenen wel terug geplaatst door de gemeente.

Nu is mijn vraag eigenlijk wie is er verantwoordelijk voor het voetpad en of zijn hier wetten over en waar vind ik die. Want ik wil mijn schoonmoeder helpen om de kosten te recuperen.

Alvast hartelijk dank,
Ellen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2012 19:14

Politie heeft Pv opgesteld dus zaak is naar parket.(in principe) of is er enkel een melding gemaakt.
Heeft politie ook de administratieve overheid in kennis gesteld met een administratieve akte? Zij er direct beschermende maatregelen genomen: signalisatie, afspannen van.
Was er aangegeven dat er werken waren ..... enz enz
Bent u daar zeker van vraag het PV nr op bij de politie - uw schoonmoeder had ook een attest aangifte moeten toegestuurd krijgen. Daarin staat aangegeven hoe ze zich als slachtoffer kan laten registreren.
Zij zal wel moeten bewijzen dat ze gevallen is omdat er stenen los lagen of ...andere zaken niet in orde waren.
(ontbrekende stenen ... dit is wel zichtbaar).
In principe is de gemeente aansprakelijk ...maar indien er werken worden uitgevoerd ... wie is de uitvoerder .... wie is de opdrachtgever.... had de opdrachtgever toestemming van de gemeente om het trottoir op te breken enz enz
Heeft uw schoonmoeder een familiale verzekering .... deze hebben ondertussen toch het PV nr gekregen.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 16 jun 2012 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Kingfisher

#3 , 13 jun 2012 11:21

Er is een PV opgemaakt? Reken dan gemiddeld 6 maanden vooraleer er schot in de zaak komt.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”