ongeluk door manoeuvre andere bestuurder

kennyhauben
Topic Starter
Berichten: 1

ongeluk door manoeuvre andere bestuurder

#1 , 11 jun 2012 19:09

Hallo allemaal

Ik heb een ongeluk gehad op de autostrade. Ik reed op het middenvak en de bestuurder van het linkervak
kwam naar mij op het middenvak gereden waardoor ik probeerde uit te wijken maar ook niet naar het rechtervak kon want daar
reed een andere bestuurder.
Maar door dit manoeuvre belande ik wel in vangrails. Ik zelf dacht dat de andere bestuurder me lichtjes raakte maar de politie onkende dit.
De bestuurder van die wagen was wel gestopt verderop op een parking maar de auto was niet aanwezig.
Zijn vrouw is deze een uur of anderhalf uur later gaan laten bekijken bij de politie.
Wij hadden wel zwarte strepen op de bumper maar volgens de politie niet afkomstig van deze wagen omdat hij geen schade had.
Kreeg dus te horen dit is een zaak voor de verzekering hier stopt het voor ons zei de politie.

Dat de wagen weg was vind ik niet kloppen maar zij blijkbaar wel.
Maar dan is eigenlijk de vraag kunnen ze zo een bestuurder in fout stellen als hij verklaarde dat hij misschien een verkeerd manoeuvre maakte
waardoor dit ongeluk gebeurde?

ALvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 11 jun 2012 19:50

Ja, andere bestuurder kan verantwoordelijk gesteld worden. Ontkent hij de feiten niet? Laat het dan aan uw verzekering over.

lohabra
Berichten: 1015

#3 , 11 jun 2012 21:22

Nu zal er veel aan gelegen zijn, wat de tegenpartij precies verklaard heeft tegenover de politie. Waren er getuigen?
Dat de wagen weg was vind ik niet kloppen maar zij blijkbaar wel.
Iemand die er weet van heeft dat hijzelf of het voertuig dat bestuurt oorzaak, dan wel aanleiding was tot een ongeval, en de vlucht neemt om zich te onttrekken aan de dienstige vaststellingen, pleegt vluchtmisdrijf. Zelfs al heeft de tegenpartij zélf (kennelijk) geen schade opgelopen bij dit ongeval.

Dus dat die bestuurder niet ter plekke is gebleven, maakt hem inderdaad (mogelijks) strafbaar.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”