Onzeker gevoel wel/ geen aanrijding

loko80
Topic Starter

Onzeker gevoel wel/ geen aanrijding

#1 , 14 mei 2012 20:38

Vorige week reed ik weg en zag ik in mijn spiegel een enorme deuk in de auto achter mij. Ik reed nog een paar meter en toen kreeg ik het gevoel dat ik het had kunnen hebben veroorzaakt. Ik ben uitgestapt en heb mijn auto gechecked, niets te zien en mijn meegespoten bumper is nog puntgaaf.
Maar op de een of andere manier kan ik het gevoel niet uit mijn hoofd krijgen. Ik snap er niets van.
Ik heb niets gevoeld, gehoord en geen schade, maar toch ben ik bang dat ik het heb gedaan (onzekere automobilist).

Mijn man vindt dat ik niet zo gek moet doen, maar ik denk dat mijn onderbewustzijn me iets wil vertellen en zou het liefst een melding willen maken bij de politie. Mijn partner ziet dat als de doos van pandora openen.

Nu wonen wij ook nog eens pas enkele maanden in Belgie en in Franstalig gebied (ons Frans is nog niet echt geweldig) en weet ik niet wat het meest verstandig zou zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 14 mei 2012 20:50

Als u niets gevoeld heeft, is het onwaarschijnlijk dat u een ongeval heeft gehad. Mocht dit toch het geval zijn, en de andere chauffeur heeft uw nummerplaat kunnen noteren, kan u wel beschuldigt worden van vluchtmisdrijf.

loko80
Topic Starter

#3 , 15 mei 2012 08:53

Is het niet verstandig om toch even langs de politie te gaan en de situatie voor te leggen. Ik zou het enorm vervelend vinden als iemand schade heeft opgelopen door mijn toedoen en wil dat natuurlijk vergoeden.

Reclame

eylis

#4 , 15 mei 2012 09:16

nee dat moet je niet doen loko, je hebt je eigen wagen meteen gecheckt: en dat is de juiste reflex, en je hebt géén schade aan je eigen wagen vastgesteld.
Stel dat die eigenaar toch je nummerplaat zou hebben gecontroleerd en er zou een onderzoek volgen, dan wordt je auto gecheckt op schade of recente reparaties.
Dat is bij je wagen niet het geval; Dus kan je het ook niet gedaan hebben. Dat sluit je 100% uit.
Wat je wel best doet is eens bekijken hoe je beter met je onzekerheid en angst kan leren omgaan. Het blokkeert je duidelijk en dat is niet comfortabel voor jou.

Terug naar “Verkeersongevallen”