Rechtspraak rijden onder invloed jongeren

matt37
Topic Starter

Rechtspraak rijden onder invloed jongeren

#1 , 11 mei 2012 18:47

Beste forumleden,

Vorig jaar heb ik in de maand augustus een licht verkeersongeluk voorgehad, waarbij ik positief heb geblazen. Mijn voertuig is van de baan geslipt en tegen een paal beland, zonder gewonden. De politie is ter plaatse gekomen, en heeft 0.23 mg alcoholconcentratie per liter uitgeademde lucht waargenomen. Dit mag max 0.22 zijn.
De politie heeft geen uiterlijke kenmerken van dronkenschap waargenomen, dit staat ook in het dossier. Ik bezit ook een klachtafstand van de eigenaar van het paaltje.
Er zijn dus geen schuldeisers meer, en er waren zoals gezegd geen gewonden. Toen het ongeval gebeurde was ik 18 jaar, en was ongeveer 9 maanden in het bezit van een rijbewijs.

Dit was uiteraard dom van mij, maar mijn vraag is wat mogelijke straffen zijn bij gelijkaardige zaken? Zelf heb ik wat gezocht naar rechtspraak, maar ik ben geen advocaat, en heb dus geen toegang naar sites zoals jura. Iets gelijkaardigs vond ik dus niet. De zaak komt voor in de rechtbank van Leuven.

Hopelijk kunnen jullie mij wat verder helpen en alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
matt37
Topic Starter

#2 , 11 mei 2012 18:52

Volgens de verzekeringen gaat het trouwens om alcoholtoxicatie en niet om dronkenschap. Mijn rechtsbijstand draagt de kosten van mijn advocaat.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mei 2012 12:36

Lees deze link en de verwijzingen in het antwoord.
http://wegcode.be/forum/showthread.php/ ... bestuurder" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”