Aanrijding onbekend voorwerp autobahn

Prop
Topic Starter

Aanrijding onbekend voorwerp autobahn

#1 , 02 mei 2012 14:37

Hallo,

Vorige vrijdagnacht ben ik met mijn wagen tegen een onbekend voorwerp aangereden (misschien vrachtwagenband of verloren lading) in Duitsland op autobahn 5 Frankfurt - Karlsruhe. Hierdoor heb ik redelijk wat schade opgelopen aan mijn wagen. (voorste bumper, mistlicht, ...)

Achter mij reed een bestelwagen die ook schade heeft opgelopen, gelukkig waren dit Duitsers en hebben zij direct de politie gebeld welke ter plaatse zijn gekomen. De politie heeft mijn gegevens (van voertuig en mijn rijbewijs e.d.) genoteerd en zij gingen zelf al even rustplaatsen in de buurt controleren voor eventuele truck met verloren lading/wielen.

Ik heb een kaartje met de contactgegevens van de politie en heb ook het telefoonnummer van de mensen die achter me reden genoteerd, just in case.

Nu hoor ik dat de kans dat de "schuldige" gevonden wordt miniem is en ik waarschijnlijk alle kosten zelf moet dragen, is dit zo? Ik heb een kleine omnium bij Mercator, zou enkel een volledige omnium dit dekken?
Is er nog iets dat ik kan doen of navragen?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 02 mei 2012 14:54

Duitse wetgeving betreffende aansprakelijkheid is mogelijks anders, dus kan u deze vraag misschien beter op een gelijkaardig Duits forum stellen.

In België wijst de overheid deze claims meestal af, hoewel naderhand sommige rechters die wel toewijzen.

Drone

#3 , 03 mei 2012 19:14

foto's trekken van de schade en alles aangeven aan uw verzekering, die zijn daar beter van op de hoogte

het zal wel een strijd worden van lange adem, verzekeringen onder elkaar zijn niet van de snelste

Reclame

Prop
Topic Starter

#4 , 07 mei 2012 11:52

fotos zijn er, afspraak met expert voor vaststelling volgt..
gezien er hoogstwaarschijnlijk geen "schuldige" gaat gevonden worden (en dus geen verzekeringsmaatschappij) zal het wrs zelf opdraaien worden voor de kosten..

Drone

#5 , 07 mei 2012 14:12

als men in duitsland iets of wat de zelfde regeling heeft qua aanspraakelijkheid, dan is de wegbeheerder "verantwoordelijk" en zal deze zijn verzekering dienen aan te spreken.

maar zoiets regelen met de verzekeringen kan lang duren, ik spreek uit ervaring.

Turaki

#6 , 07 mei 2012 15:25

als men in duitsland iets of wat de zelfde regeling heeft qua aanspraakelijkheid, dan is de wegbeheerder "verantwoordelijk" en zal deze zijn verzekering dienen aan te spreken.

maar zoiets regelen met de verzekeringen kan lang duren, ik spreek uit ervaring.
In België (of toch in Vlaanderen) gaat de wegbeheerder hier niet mee akkoord. Enkel voor de rechtbank kan men dan nog zijn gelijk halen, en de meeste rechters volgen nog de wegbeheerder hier.

Terug naar “Verkeersongevallen”