Ongeval - dronken

SAP
Topic Starter
Berichten: 1

Ongeval - dronken

#1 , 22 mar 2012 09:07

Hallo,

Vorig jaar had ik een verkeersongeval maar er waren geen andere personen bij betrokken.
Wel is de (firma) wagen total loss en was er schade aan bomen en een electriciteitspaal.
Dit moet nog voorkomen voor de rechter (er werd een pv opgesteld en 2 weken rijverbod).
Nu mijn vraag is kan ik hiervoor beroep doen op mijn familiale verzekering of niet?

Alvast bedankt!
Sap.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 mar 2012 09:22

Een aantal vragen:
- hebt u de optie rechtsbijstand in de familiale verzekering? wat is eventueel uw verzekering?
- was u geintoxiceerd of dronken (maw: wat was het alcoholniveau, indien gemeten)

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 22 mar 2012 10:53

Normaal komt de familiale verzekering niet tussen als het gaat om een ongeval met een motorvoertuig. Ook wat de rechtsbijstand betreft niet. Hebt u een verzekering rechtsbijstand motorvoertuigen? Vaak wordt die afgesloten samen met de BA (gewoonlijk wel een andere verzekeraar).
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 mar 2012 10:56

doh! (ik had dat simpele feit even uit het oog verloren). Vraag van intoxicatie blijft natuurlijk ngo altijd belangrijk.

mava105
Berichten: 22287
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 22 mar 2012 11:22

Poster heeft het toch al aangegeven in het onderwerp dat hij blijkbaar dronken was.

Franciscus
Berichten: 38617

#6 , 22 mar 2012 11:31

Het moet wel in het PV staan dronken voeren en openbare dronkenschap.
In principe kan art 67 verkeerswet van toepassing zijn voor de kosten.
Of in uw contract zou een exceptie voor dat art moeten staan derhalve u dus zelf en rechtstreeks aansprakelijk bent.
PS mocht u met het bedrijfsvoertuig rijden?

Kingfisher
Berichten: 483

#7 , 22 mar 2012 14:53

Helaas:
-familiale komt niet tussen bij auto-ongevallen,
- de verzekering van de wagen zal, indien blijkt dat er een causaal verband is tussen de dronkenschap en het ongeval, niet meer tussenkomen en/of de gemaakte kosten terugvorderen van u.

Begin alvast te sparen, en wees blij dat er geen voetganger naast die paal stond.

Franciscus
Berichten: 38617

#8 , 22 mar 2012 23:04

Enig idee wat de kostprijs van een verlichtingspaal en bomen is?
+ de prijs van de wagen.... die de werkgever ook zal terugeisen.

Terug naar “Verkeersongevallen”