fietsaanrijding - geen getuigen

wimme
Topic Starter

fietsaanrijding - geen getuigen

#1 , 13 mar 2012 20:28

Op weg naar huis van werk (wat hierna komt is erkend als arbeidsongeval) wordt ik op het fietspad aan de rechterkant van een viervaksrijbaan aangereden door een andere fietser X, die uit de tegenovergestelde en dus foute richting komt. Ik val, met ernstige heup- en polsbreuk tot gevolg en meer dan twee maanden arbeidsongeschikt. :cry:
X, niet gewond, belt de ambulance, maar verlaat na een paar minuten plaats van ongeval. Nog voor de ambulance of politie er is. Laat wel een kaartje achter, dat achteraf echter vals blijkt te zijn. Wordt toch opgespoord en geidentificeerd dankzij telefoongegevens, maar bij ondervraging door politie ongeveer een maand na het ongeval (!) ontkent hij iets met het ongeval te maken te hebben. Daartegenover staat, bij gebrek aan getuigen van het ongeval, enkel mijn verklaring aan de politie, op de avond van het ongeval (zie hierboven). Dossier ligt nu op rechtbank.
Mijn verzekeringen (arbeids en familiale) zullen me vergoeden, maar het zal heel lang duren, dat hebben ze al laten weten, omdat de verantwoordelijke derde ontkent.

Hoe kan ik dit dossier loskrijgen en versnellen? Ik zit er erg mee verveeld. Dank voor alle hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2012 20:52

Is van X zijn fiets en kledij niet in beslag genomen?

wimme
Topic Starter

#3 , 14 mar 2012 09:03

Bij mijn weten niet. X kon pas na meer dan een maand door de politie verhoord worden, wegens eerst opgave van valse identiteit, later niet reageren op oproepingsbrieven.

Reclame

Drone

#4 , 14 mar 2012 14:11

vermoedelijk zal de andere fietser bij gebrek aan bewijs van "geen betrokkenheid" op termijn wel veroordeeld worden of opdraaien van uw kosten.

uw verklaring aan de politie telt dan als bewijs, net als het telefoon nummer van de oproeper naar de 100 centrale, normaal worden alle oproepen naar de 100 centrale opgenomen, dat bericht kan dan ook als bewijs dienen.

het opgeven van een valse identiteit aan u als slachtoffer zal voor de rechtbank lijken alsof deze zich van zijn verantwoordelijkheid wou onthouden.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 mar 2012 15:22

Het kaartje is dan als 'bewijsmateriaal' door politie als overtuigingstuk neergelegd?
Is het geschreven? dan kan er een schriftproef gebeuren. En is aan de valse identiteit (indien echt) gevraagd of deze persoon de echte dader kent en in welke relatie.

Terug naar “Verkeersongevallen”