Uitbetaling schade auto ongeval

Alice
Topic Starter

Uitbetaling schade auto ongeval

#1 , 17 feb 2012 00:33

In januari verleden jaar werd ik het slachtoffer van een aanrijding, samen met nog 4 anderen, waarvan hun auto ook beschadigd werd. Tegenpartij is 100% in fout, geen betwisting mogelijk.
Verzekering van tegenpartij vergoed de schade in de maand mei. De andere betrokken benadeelden in dit ongeval ontvangen dan ook in mei hun schadevergoeding.
Ik daarentegen krijg mijn schadevergoeding pas in de maand november, zo'n 5 maand later dan de andere betrokken personen in dit ongeval, terwijl de verzekering van de tegenpartij iedereen in mei heeft vergoed.
Ik veronderstel dat de verzekering van de tegenpartij de schadevergoedingen heeft doorgestort aan de verzekeringen van de benadeelden.
Hoe kan het dat ik zo'n 5 maand langer heb moeten wachten op mijn geld.
Heeft mijn verzekering het bedrag op hun rekening laten staan om interest te kunnen ontvangen en hebben de andere verzekeringen onmiddellijk uitbetaald?
Heeft hier iemand een verklaring voor hoe dat kan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken

#2 , 17 feb 2012 10:23

Het ligd aaan jouw verzekering.
Ik zou eens uitkijken naar een andere.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 feb 2012 19:19

U vraagt aan verzekering tegenpartij wanneer uw verzekering de gelden heeft gekregen.
Daarna stelt u dezelfde vraag aan uw verzekering.

Reclame

Alice
Topic Starter

#4 , 21 feb 2012 13:48

Die vraag heb ik al gesteld aan de verzekering van de tegenpartij ... maar deze verwijzen me door naar mijn verzekering.
De verzekering van de tegenpartij wil me geen copie sturen van de schaderegeling die ze aan mijn verzekering hebben gestuurd.
Ik zou dat graag willen hebben ... maar weet niet welke piste ik moet gebruiken om dat verslag in handen te krijgen.

En inderdaad ga ik, zo vlug ik kan, veranderen van maatschappij. maar de zaak is nog niet helemaal afgerond en dus kan ik voorlopig nog niet weg.
Ik ben nu al bezig om te zoeken naar een andere ... maar dewelke? Meestal weet je zoiets pas als het te laat is.

Terug naar “Verkeersongevallen”