Gisteren ben ik met wegens de combinatie van het gladde wegdek en een teveel aan alcohol met mijn wagen in de gracht gereden, hierbij heeft mijn voorhoofd de voorruit geraakt doordat ik mijn gordel niet droeg met een hoofdwonde tot gevolg. Het ongeval gebeurde tegen een maximum van 40 kilometer per uur. Was alleen aanwezig in de wagen en daarbuiten zijn er ook geen slachtoffers.
Ik ben opgenomen in het ziekenhuis waar er een ademtest is afgelegd, tot tweemaal toe, het eerste resultaat was volgens de agent 0.82 en het tweede resultaat 0.86. Het laagste resultaat, namelijk 0.82, is hetgeen dat geldt blijkbaar. De agent sprak niet over het woord promille.
Nu, deze ochtend, verteld een verpleegster dat ik geen 0.82 maar 2 promille aan alcohol in mijn lichaam aanwezig had, nu is mijn vraag wat zijn dan die twee resultaten 0.82 en 0.86? Wordt er achteraf op de bureau van de politie deze resultaten en een systeem ingegeven die de werkelijke promille bepaald, of is deze verpleegster volledig fout. Mijn moeder was aanwezig en zij heeft juist hetzelfde als mij, namelijk 0.86 en 0.82 gehoord?
Heb al naar het politiebureau gebeld maar de desbetreffende agent is momenteel in verlof, uitgerekend deze week.
En zo ja, waar kan ik mij aan verwachten, ben in het verleden nooit in aanraking geweest met het gerecht.
Alvast bedankt.