Vorige week reed ik, toen ik achteruitrijdend mijn oprit wou verlaten, een auto aan die dus half op mijn oprit en half op het voetpad geparkeerd stond. (Het was reeds donker en het betreft een zwarte auto die zonder lichten geparkeerd stond, bijgevolg had ik hem ook niet zien staan).
Dit ongeval had alleen blikschade tot gevolg en volgens verschillende verzekeringskantoren die ik reeds gecontacteerd heb ligt de volledige aansprakelijkheid bij mij.
Aangezien de andere auto (volgens mij) echter strijdig opgesteld stond met het KB van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
TITEL II, Art. 24:
Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :
1? op de trottoirs en, binnen de bebouwde kommen, op de verhoogde bermen, behoudens plaatselijke reglementering;,
dacht ik dat de andere aansprakelijk kon gesteld worden op basis van Art.1382 B.W. ...
Quid?