ongeval met fietser , na een jaar nog steeds geen nieuws

shana26
Topic Starter

ongeval met fietser , na een jaar nog steeds geen nieuws

#1 , 11 jan 2012 10:47

Vorig jaar in het begin van het jaar heb ik een ongeval gehad . Een fietser ( in de 80 van leeftijd en bestempeld met lichte dementie) stak zonder kijken een rechte baan van 70 km per uur over . Ik kon niet goed meer uitwijken en hij was te dicht om voldoende te kunnen remmen, het regende ook enorm . Ik had een getuige ( de bestuurder van een wagen die achter mij reed) welke bevestigde dat ik slecht 60 reed en de fietser onmogelijk kon gezien hebben daar hij zonder kijken de baan over stak . Volgens mijn verzekering zou ik dan ook in mijn recht zijn . Er werd een expertise uitgevoerd en na een kleine maand kreeg ik dan ook een brief van het bedrag dat mij voor mijn auto zou worden terug betaald . ( mijn wagen was per total) . Maar een maand later hoorde ik van mijn verzekering dat alles via de rechtbank zou gaan daar de fietser zich niets van het ongeval herrinnerde en zo ook geen verklaring kon afleggen. We zijn nu al een jaar later en mijn verzekeraar beweert nog steeds niets van het voorval te hebben gehoord... ik vroeg me nu af of dit wel kon en waar ik eventueel terecht kan voor verdere vragen want intussen tijd betaal ik wel nog steeds mijn auto af en moest ik ook kijken voor een nieuwe wagen ...
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 15 jan 2012 20:37

als iets voor de politierechtbank dient te komen kan het ongeveer een jaar duren, tel daarbij de periode waarbij de verzekeringen het onder elkaar uitvechten . . .

voor zover ik weet hoeft de fietser geen verklaring af te leggen als hij dat niet kan, het is niet de eerste die aan geheugenverlies lijd na een ongeval.

de vaststellingen van de politie en de getuige zou in theorie voldoende moeten zijn.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2012 09:25

Ik denk dat ik iets mis in het verhaal? Ben je ergens tegen gereden omdat je voor de fietser moest uitwijken? Want je wagen per total rijden tegen een fietser, lijkt me toch wel sterk.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Drone

#4 , 16 jan 2012 20:56

afhankelijk van de klap en waar de fietser ( en fiets ) terecht komt, kan het dak of de daksteunen ook zodanig beschadigd/gedeukt raken dat de wagen als "per total" word beschouwd.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 jan 2012 07:49

afhankelijk van de klap en waar de fietser ( en fiets ) terecht komt, kan het dak of de daksteunen ook zodanig beschadigd/gedeukt raken dat de wagen als "per total" word beschouwd.
En overleefd de fietser dat? Of heeft deze gewoon vééééééééééél geluk gehad?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis

#6 , 17 jan 2012 09:03

sorry, kan het ff niet laten....per totale: als er een (groot)vadertje op je auto stuitert (vaderverlies) :-)
(t'is perte totale: volledig verlies)

shana26
Topic Starter

#7 , 17 jan 2012 18:29

De fietster fietste vlak voor mijn wagen de straat op dus ook al week ik uit ik had de fietser aan de ene kant helemaal mee , waardoor mijn voorruit barste en binnen helemaal ineen viel, alsook mijn dak begaf het , de fietser leeft nog maar heeft verschillende operaties ondergaan en weken in het ziekenhuis gelegen, vlak na het ongeval hadden we het geluk dat er een ambulance passeerde op weg naar een dokter verder in de straat om iemand naar het hospitaal te voeren die geen vervoer had . Deze ambulance is gestopt en heeft de fietser de eerste zorgen toegediend tot onze ambulance er was .. ( daar de fietser steeds buiten bewustzijn raakte) / deze heeft heeeeeeel veeeee el geluk gehad volgens mij ...
a dan is het toch normaal dat dit zolang duurt ? alvast bedankt voor de reacties !! :) :)

shana26
Topic Starter

#8 , 17 jan 2012 18:31

doordat de kosten aan mijn auto rond de 5950 euro gingen bedragen en mijn auto me 4500 euro gekost had , beschouwde de expertise men auto als per total ( de schade bedraagt meer dan de waarde van de auto zelf , bekeken volgens ouderdom en aantal gereden km 's :) )

Drone

#9 , 17 jan 2012 20:14

En overleefd de fietser dat? Of heeft deze gewoon vééééééééééél geluk gehad?

als een parachute springer vanop 1km hoogte zonder parachute tegen de grond smakt en overleeft dan bestaat de kans dat de fietser overleeft ook ;)

maar veel hangt natuurlijk af van de fietser zelf en het type voertuig ( en de ouderdom )

Terug naar “Verkeersongevallen”