Vorig jaar in het begin van het jaar heb ik een ongeval gehad . Een fietser ( in de 80 van leeftijd en bestempeld met lichte dementie) stak zonder kijken een rechte baan van 70 km per uur over . Ik kon niet goed meer uitwijken en hij was te dicht om voldoende te kunnen remmen, het regende ook enorm . Ik had een getuige ( de bestuurder van een wagen die achter mij reed) welke bevestigde dat ik slecht 60 reed en de fietser onmogelijk kon gezien hebben daar hij zonder kijken de baan over stak . Volgens mijn verzekering zou ik dan ook in mijn recht zijn . Er werd een expertise uitgevoerd en na een kleine maand kreeg ik dan ook een brief van het bedrag dat mij voor mijn auto zou worden terug betaald . ( mijn wagen was per total) . Maar een maand later hoorde ik van mijn verzekering dat alles via de rechtbank zou gaan daar de fietser zich niets van het ongeval herrinnerde en zo ook geen verklaring kon afleggen. We zijn nu al een jaar later en mijn verzekeraar beweert nog steeds niets van het voorval te hebben gehoord... ik vroeg me nu af of dit wel kon en waar ik eventueel terecht kan voor verdere vragen want intussen tijd betaal ik wel nog steeds mijn auto af en moest ik ook kijken voor een nieuwe wagen ...
alvast bedankt