Vandaag heb ik een ongeval gehad met mijn wagen die spijtig genoeg nog maar een goede maand oud is. Het ging als volgt,
Wereden op het linkse vak van een tweevaks baan, met daarnaast een berm van ongeveer anderhalve meter breed en 15 cm hoog. Nu wijkt de wagen voor mij plotseling uit naar rechts en zie ik ineens dat er een auto op de berm staat met zijn achterzijde nog voor een deel op de rijweg. Ik kon niet uitwijken naar rechts omdat er iemand reed dus ben ik vol op de rem gaan staan maar ik heb de wagen toch nog geraakt.
De eigenaar van de wagen die daar stond verklaarde dat hij net geslipt was en tegen de berm gereden waardoor hij vast zat, maar hij stond al voor meer dan de heflt over de berm met zijn achterste wielen van de grond. Dus volgens mij heeft hij proberen te draaien over de berm ook al mag dit daar niet. Zijn wagen stond 90 graden gedraaid ten opzichte van de rjibaan en hij had geen knipperlichten aan en ook geen driehoek geplaatst ( hij stond er blijkbaar net ).
Nu is mijn vraag of ik in fout ben of niet, het voertuig was onverlicht en onmogelijk te zien door de regen. Zeker door de wagen voor mij die maar net op tijd uitweek had ik niet genoeg tijd meer om te reageren. Volgens de getuigen was het voor mij echt onmogelijk om het voertuig te ontwijken.
Hopelijk kan iemand mij hierop een antwoord geven, alvast bedankt.