Hallo,
In september heb ik een nieuwe wagen besteld die einde dit jaar geleverd zou worden. Mijn huidige wagen wordt als overname teruggenomen door de garage.
verleden week wordt ik langs achter aangereden aan een kruispunt.
Van mijn verzekeringsmaatschappij krijg ik een schrijven dat ik heel waarschijnlijk in mijn recht ben en zal vergoed worden. Zij zullen de kosten van het ongeval (enkel materieel) verhalen op de verzekering van de tegenpartij.
Mijn huidige wagen is 11 jaar en de kosten van de herstelling zullen hoger iets liggen dan de actuele waarde.
Vandaag is de expert aangesteld door mijn verzekering naar mijn voertuig komen kijken.
Alvorens een beslissing te nemen wil hij een bestek van de garage omdat de wagen in zeer goede staat is, behoorlijk wat extra opties heeft en een vrij luxueuze versie is.
De actuele waarde van mijn wagen is lager dan het afgesproken bedrag voor overname van het voertuig. Het is dus voor mij gunstiger om het voertuig te laten herstellen.
Normaal gaat er op het einde van dit jaar mijn nieuwe wagen ingeschreven worden op de BA-polis van de huidige.
Dien ik te wachten om dit te doen tot ik uitsluitsel heb over mijn ongeval en de schade vergoed is?