Afgelopen vrijdag heeft mijn buurman schade aan gericht aan mijn auto.
Mijn auto stond geparkeerd op me eigen oprit. De buurman kwam met een tractor met daar aan gekoppelt een vee kar. Tijdens het fors afremmen van de tractor schoot de achter klep van de veewagen open (de deur was al lang kapot maar men gebruike een touw om de deur tegen te houden). De deur raakte mijn zij ruit van de auto en nam mijn auto z'n 200 meter mee. De schade is een totaal schade van de zij deur en de zij ruit. Ik heb de auto bij een erkend garage gebracht die de verzekering had aangeven zodat de garage de rekening kon opsturen naar mijn verzekering. Mijn buurman heeft meteen toegeven en verklaard dat het zijn fout was. En me buurman is dan ook door mijn verzekering in gebreke gesteld.
Mijn auto is geïnspecteerd door de schade expert van de verzekering. De schade is veel hoger dan mijn auto waard is. Dus me auto word niet gerepareerd en te hoge KM stand zou ik ongeveer 1000 terug krijgen voor me auto. Voor z'n bedrag kan ik niet z'n auto kopen wij hebben een grote familie en we hebben een persoon.s auto nodig van 7 zit plaatsen.
Mijn vraag is kan ik veder wat ondernemen zoals tegen mijn buurman die z'n spullen gewoon niet in orde en dat die klep met een touw vast zat en niet met de beveiliging die hij hoort te gebruiken. Of kan ik wat anders ondernemen aangezien de schade voor mij veel groter is dan voor mijn buurman wand ik zit nu zonder auto.
Alvast erg bedankt