Na een verkeersongeval in mijn recht exact 2 jaar geleden zijn we tot consolidatie geraakt (heb nog niet getekend).
Ik ben wel niet volledig akkoord.. maar uit onmacht laat ik het gewoon afsluiten.
Té veel gedoe, te weinig kennis van zake, ....
Auto total loss werd correct vergoed, BI percentage van 3% werd vergoed (helft van hetgeen in "een tabel" staat), medische kosten teruggekregen.
Huishoudelijke schade niet vergoed. Officieel samenwonend, op moment van ongeval bij ouders logerend wegens grote verbouwing. Verzekering wou dit niet aannemen. Maar ben het gewoon beu... Enfin. Hier de vraag die ik wou stellen.
Blijkbaar ben ik via mijn werk ook verzekerd "aanvullende wetsverzekering ongevallen".
In het document dat ik gekregen heb staat volgende:
Verzekerd risico: In geval van een ongeval in het privé leven berekent de verzekering een toelage aan het slachtoffer op volgende basis: de totaliteit van de bezoldiging tot het contractueel maximum.
Vergoeding: In geval van een volledig blijvende invaliditeit: 8 x S x % invaliditeit
Onder S wordt verstaan: de totaliteit van de bezoldigingen tot het beloop van het contractueel maximum van 300 000 €.
Nu snap ik hier natuurlijk weer niets van. Maar op de personeelsdienst zei men dat ik een verslag moest binnenbrengen waarop mijn behandelende arts die 3% BI wou verklaren en dan gingen zij een dossier op maken en moet ik waarschijnlijk weer langs een geneesheer gaan enzo.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Raad? Enig idee over hoeveel het hier gaat??
Ik ben namelijk het geloop en gedoe beu en zou het ongeval graag achter mij kunnen laten (alhoewel ik geen moment gerust gezeten heb in de wagen sinds 2/11/2009).
Is het de moeite om hier een dossier in te dienen??
Alvast bedankt... Fafi