Aanrijding tijdens parkeren

polidorie
Topic Starter
Berichten: 3

Aanrijding tijdens parkeren

#1 , 30 okt 2011 13:29

Hallo
Bij het achteruitrijden heeft mijn vtouw met mijn wagen blijkbaar een auto geraakt die geparkeerd stond op de openbare weg.
Zij heeft niets gehoord of gevoeld en is naar naar huis gereden.
bij thuiskomst bleek de mistlampt stuk en een kleine kras op de achterkant .
Ben dan samen met haar even gaan kijken naar die parking en de wagens die volgens haar geparkeerd stonden op de openbare weg om alsnog een naamkaartje achter te laten .
De wagens stonden naar niet meer en wij zijn terug naar huis gereden.
Een kwartiertje later stond de politie voor de deur en vroegen om de wagen te mogen zien.
Hebben wij terstond toegestaan en zij hebben van mijn wagen een foto genomen
Wij hebben de verklaring zoals hierboven beschreven aan de politie afgelegd.
Ik heb de verzekeringspaieren en alles overhandigd en de politie heeft een pv opgesteld met de vermelding van mijn verzekering end.
Ik heb mijn verzekeringsagent op de hoogte gebracht en deze wacht op het pv zodat hij via dit pv nummer alles kan opvragen.
Heb hen medegeddld dat ik dit aan mijn verkzeirng zou melden hetgeen ook gebeurd is zoals U hier boven kan lezen.
Wat is nu het vervolg en wat mogen wij verwachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fendtje
Berichten: 232
Locatie: burcht

#2 , 31 okt 2011 11:20

Hallo
Bij het achteruitrijden heeft mijn vtouw met mijn wagen blijkbaar een auto geraakt die geparkeerd stond op de openbare weg.
Zij heeft niets gehoord of gevoeld en is naar naar huis gereden.
bij thuiskomst bleek de mistlampt stuk en een kleine kras op de achterkant .
Ben dan samen met haar even gaan kijken naar die parking en de wagens die volgens haar geparkeerd stonden op de openbare weg om alsnog een naamkaartje achter te laten .
De wagens stonden naar niet meer en wij zijn terug naar huis gereden.
Een kwartiertje later stond de politie voor de deur en vroegen om de wagen te mogen zien.
Hebben wij terstond toegestaan en zij hebben van mijn wagen een foto genomen
Wij hebben de verklaring zoals hierboven beschreven aan de politie afgelegd.
Ik heb de verzekeringspaieren en alles overhandigd en de politie heeft een pv opgesteld met de vermelding van mijn verzekering end.
Ik heb mijn verzekeringsagent op de hoogte gebracht en deze wacht op het pv zodat hij via dit pv nummer alles kan opvragen.
Heb hen medegeddld dat ik dit aan mijn verkzeirng zou melden hetgeen ook gebeurd is zoals U hier boven kan lezen.
Wat is nu het vervolg en wat mogen wij verwachten?
vluchtmisdrijf , vermits politie bij jullie is gekomen.
niks gehoord gevoeld , ja dat is in tegenwoordig.
maar toch die beschadiging opgemerkt bij thuiskomst ? raar he
zal dus toch iets gehoord hebben blijkbaar en is maar doorgereden.

laatst ook zoiets meegemaakt ,
een garage deur motorhome staat open.
men stapt in rijd er tegen.
rijd terug vooruit , komt dan vragen voor deur dicht te doen ( zwijgt in alle talen)
wat blijkt deur kan niet meer dicht , ?????????
dan pas komt verhaal heb er tegen gereden.
gelukkig een getuige van relaas.
waarom niet ineens heb er tegen gereden , niet opgemerkt dat deze deur open was ??
en daar wordt ik misselijk van , niet gehoord niet opgemerkt.
hopelijk merkt men het niet dat er aanrijding was, maar ja pech er was wel degelijk schade.

respect voor iemand anders bezit , dat is er heden niet meer.
uitvluchtjes des te meer.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 31 okt 2011 12:00

al eens aan gedacht dat er mogelijks iets naar achteren stak ( trekhaak, plank, buis, . . . ) bij het andere voertuig dat bij het achteruitrijden niet voor de volle 100% zichtbaar is . . .

als er dan op verkeerde manier druk word gezet op het 'glas' van dat mislicht is zoiets rapper kapot dan ge denkt . . .

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 31 okt 2011 14:09

volgens mij zal de zalvende hand van de politie zelf wel komen. Denk niet echt dat z ehet parket
daarvoor gaan lastig vallen want politie is in zulke gevallen iets nugterder en met de voeten op de
grond Als zij hebben gemerkt dat u ter goeder trouw was en er misschien zelfs getuigen zijn geweest
dat u nadien opnieuw ter plaatse was (misscien zelfs toevallig geen nummer genoteerd dat zou
goed zijn) dan zullen zij wel besluiten om daar verder geen gevolg aan te geven. Ook voor de
verzekering zal het niet veel uitmaken tenzij ze moeilijk doen wat bij verzekeringen meer regel
is dan uitzondering natuurlijk.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Franciscus
Berichten: 38600

#5 , 31 okt 2011 20:36

Niet ter plaats gebleven, geen gegevens achtergelaten.
In principe is het vluchtmisdrijf. Het is niet de politie die daarover beslist maar de wet.
Het is een rechter die daar uitspraak over doet.
Indien poster niet VOOR de politie er was een melding aan verzekering of politie heeft gedaan staat hij heel zwak

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 nov 2011 14:38

Tja, en afhankelijk van welke politierechter je voor je hebt, zal het zeer moeilijk zijn deze te overtuigen dat je niet hoort of voelt dat je je mistlicht kapot rijdt. Normaal is dit vrij stevig plastic, dus om dat kapot te rijden, volstaat een klein tikje niet. Anyway, het doet er niet toe wat ik geloof, maar wat de rechter gelooft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

job
Berichten: 86

#7 , 10 nov 2011 10:23

Vervolging vluchtmisdrijf.
Gegarandeerd.
En terecht.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#8 , 10 nov 2011 10:32

Een paar jaar terug is iets soort gelijks mij overkomen. Een uitstekende ladder van een camionette had een deukje gemaakt in een autodeur.
Na politie bezoek uiteraard alles geregeld zoals het hoorde. Uiteindelijk was het wel de betrokken agent die één en ander regelde met de
procureur. Die had ook wel wat anders te doen dan zich bezig te houden met zo"n bagatel. Ten minste dat zei de politieagent. En toen ook nog
bleek dat alles geregeld was met de verzekeringen onderling was het classment vertical dans la poubelle du flic.
Justitie mag dan soms wereldvreemd zijn maar soms staan ze gewoon met hun beide voeten op de grond. Ook tegenpartij was tevreden over de regeling schade en daarmee was de kous af

en voor de rest: wzat zijn we weer lief voor elkaar. En terecht !!! :lol: :lol:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 nov 2011 11:15

Iemand die schade veroorzaakt en wegrijdt is niet goed te praten. Niemand wil schade aan zijn wagen vaststellen en merken dat de verantwoordelijke ervandoor is. Dat je het niet voelt dat je ergens tegen zit, kan gebeuren, maar zoals ik al zei: dat je niet merkt dat je een licht kapot gereden hebt, maak je mij echt niet wijs, hoor.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

werner1
Berichten: 110

#10 , 11 nov 2011 15:49

Dat de aanrijding niet werd gevoeld kan best.
Dat je terug bent gereden naar de plaats van vaststelling, perfect.
De fout die je vervolgens maakte is om opnieuw naar huis te rijden, je diende eerst langs de politie langs te gaan om aangifte te doen.
De politie zal een proces-verbaal opstellen en dit overmaken aan het politieparket,in dit verslag zal ze melding maken van het feit of de bestuurder/ster gezien de schade zich al dan niet bewust moet geweest zijn van de aanrijding.
Vervolgens zal de rechter oordelen of er hier al dan niet sprake is van vluchtmisdrijf,indien hij oordeelt dat er sprake is van vluchtmisdrijf zal de zaak voor komen voor de politierechtbank. Indien u rechtsbijstand hebt bij uw verzekering auto kan u hen steeds contacteren.

Franciscus
Berichten: 38600

#11 , 14 nov 2011 13:26

Na politie bezoek uiteraard alles geregeld zoals het hoorde. Uiteindelijk was het wel de betrokken agent die één en ander regelde met de
procureur. Die had ook wel wat anders te doen dan zich bezig te houden met zo"n bagatel. Ten minste dat zei de politieagent.

Justitie mag dan soms wereldvreemd zijn maar soms staan ze gewoon met hun beide voeten op de grond. Ook tegenpartij was tevreden over de regeling schade en daarmee was de kous af
Politie heeft geen enkele bevoegdheid om iets te seponeren. Indien een PV is opgemaakt zal dat steeds worden doorgestuurd naar pdK.*
Het is daar dat er zal beslist worden voor eventuele vervolging.
Meestal laat de verzekering aan parket weten dat de zaak geregeld is en indien er geen (zware) fout (inbreuk) is begaan zal parket seponeren.
*behoudens de APO regeling en de daarin vervatte afspraken natuurlijk.

Terug naar “Verkeersongevallen”