onderlinge overkomst na ongeval... en dan niets meer

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

onderlinge overkomst na ongeval... en dan niets meer

#1 , 26 sep 2011 15:09

een wagen die van de parking afgereden kwam zag ons blijkbaar niet en heeft ons in de flank genomen. Nu blijkt dat de schade bij ons echt super goed meevalt (er zit verf van de andere wagen op beide deuren, maar niet gedeukt...) Wij beslissen samen om het onderling te regelen en wisselen de gegevens uit. Ik vond dit goed omdat die vrouw blijkbaar echt niet gezien had dat wij daar stonden... en de schade leek mee te vallen. Hare wagen was wel iets feller overal al wat beschadigd...
Maar bon ze geeft haar kaartje met info op. De volgende dag bellen we haar met de melding dat wij een afspraak hebben om te weten hoeveel de herstelling gaat kosten. 4 dagen later krijgen wij een afspraak en wordt er een bestek opgemaakt. Dat bestek blijkt alles behalve mee te vallen en ikzelf heb er mijn bedenkingen bij... 1200€
De vrouw in kwestie krijgt een kopie ervan en laat ons weten dat ze ons zo 300€ wilt geven en niets meer.
We vragen haar per mail nog eens om anders de verzekeringspapieren in te vullen...

Bij iedere vraag en antwoord is telkens 2 weken tussen want die vrouw werkt voor de ambassade en komt 2 dagen om de 2 weken naar België. Ondertussen zijn we dus al meer dan 2 maand verder...
We hebben iemand gevonden die beide deuren kan fixen voor 400€ en hebben dat dan gezegd... ze ging akkoord maar kon pas in Augustus betalen. In augustus geen reactie meer... deze maand ook gemaild en gebeld zonder reactie.

ik weet dat dit vermeden had kunnen worden door direct het aanrijdingsformulier in te vullen, maar ja dan is ne mens eens vriendelijk en dan kon je dit tegen.

1 ding heb ik wel dezelfde dag toen gedaan... ik heb de wijkagent gemaild met de vraag de gegevens te controleren van die vrouw (om zeker te zijn dat ze echt ware) Dus ja heb het laten weten maar niet aangegeven.

Nu vermoed ik dat ik niets meer van haar zal horen en dat die nu blij is geen hoger BM te krijgen, duurdere verzekering te moeten betalen en dan ook nog eens niets uit eigen zak te moeten betalen... want ja heb niet veel om iets te beginnen behalve dan haar email verkeer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 sep 2011 15:13

wat staat er in dat mailverkeer?

En wat is je vraag?

Franciscus
Berichten: 38619

#3 , 26 sep 2011 15:24

U had op zijn minst EA-Formulier moeten invullen.
Indien tegenpartij niet meer reageert alsnog aangifte doen maar u zal nu verplicht zijn via de politie te gaan.
Gezien kwartierinspecteur al kennis had kan je best via hem gaan zodat vaststaat dat je al op die datum politie in kennis hebt gesteld.
Dan kan deze inspecteur vermelden in het PV dat hij van de feiten wist..

Reclame

Tope
Berichten: 916

#4 , 26 sep 2011 16:40

Wat belet je om met de gegevens/bewijzen waarover je beschikt alsnog naar je verzekeringsagent te stappen?

Franciscus
Berichten: 38619

#5 , 26 sep 2011 17:26

Jan dat natuurlijk ook maar nu met het PV nr.
In de voorwaarden staat wel dat u binnen een bepaalde tijd aangifte moet doen.

Terug naar “Verkeersongevallen”