Ongeval met andermans voertuig.

Friedrich
Topic Starter

Ongeval met andermans voertuig.

#1 , 13 sep 2011 14:30

Een vriendin van me zit met het volgende probleem:

Een bekende van haar deed een ongeval met haar wagen. Hij vulde verzekeringspapieren in - die hij doorgaf aan ZIJN autoverzekering - en maakt zich sterk de schade aan haar auto te laten repareren op zijn kosten.

Volgens mij klopt dit verhaal niet, tenzij hij de verzekeringsfirma wijsmaakt dat het ongeval met zijn wagen gebeurde. Of heeft er iemand weet van een autoverzekering die ook tussebeide komt voor schade aangericht met een voertuig van iemand anders?

Voor zover ik weet is een autoverzekering toch steeds gelinkt aan een voertuig, niet aan een persoon?

Ik maak me dus zorgen over de geldigheid van deze ongevalaangifte, en de gevolgen voor haar bonus-malus ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 13 sep 2011 15:55

Dat zal wishful thinking zijn van de 'bekende'. Ik hoop voor hem dat hij geen valse aangifte doet. Hij zal in ieder geval de schade aan de auto van jouw vriendin op een of andere manier moeten vergoeden - uit eigen zak, want de familiale verzekering zal niet tussenkomen. Dus was er geen tweede partij betrokken bij het ongeval? Je brengt best ook jouw eigen verzekeringsmakelaar op de hoogte voor de juiste gang van zaken.

Friedrich
Topic Starter

#3 , 13 sep 2011 16:04

Ja hoor, hij zat achteraan in een kleine kettingaanrijding.

Da's precies wat ik dacht: ofwel moet het een valse aangifte betreffen, ofwel moet ze zichzelf zo snel mogelijk tot haar eigen verzekering wenden.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”