Afhandeling Ongeval Verzekering

valist
Topic Starter

Afhandeling Ongeval Verzekering

#1 , 18 aug 2011 00:42

Een dronken bestuurder heeft m'n geparkeerde auto total loss gereden.
Verzekeringsagent ( van Argenta ) verteld me dat er eerst een PV moet opgesteld worden, maar dat kan nog maanden duren, volgens de kantoorhouder.
Ik doe nu na 4 maanden, navraag bij de politie en de PV is onmiddelijk opgesteld, de dag na het ongeval. De verzekering heeft dus, na 4 maanden, de PVnr. nog niet opgevraagd.
Is dit normaal dat de verzekering ( Argenta ) zo doet.
In dit geval is er toch geen betwisting i.v.m. wie er in fout is. De tegenpartij was dronken en mijn auto stond wettelijk juist geparkeerd.
Ik heb dus ook nog geen schadevergoeding gekregen.
In de auto lag ook een digitaal fototoestel, een GPS toestel en zijn door de aanrijding beschadigd. Hoe kan ik deze onkosten op de tegenpartij overhalen? Ik weet niet eens wie het gedaan heeft, ken zijn naam niet.
Wat kan ik doen opdat de verzekering ( Argenta ) de zaak afhandeld of is de fout bij de kantoorhouder, moet die meer doen?
Kantoorhouder zegt dat Argenta het moet regelen ... en Argenta zegt dat de kantoorhouder het moet doen.
Weet iemand wat ik moet doen?
Laatst gewijzigd door valist op 26 dec 2011 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 18 aug 2011 00:47

Waarschijnlijk wacht de verzekeringsmaatschappij op een uitspraak van de Rechtbank.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

loeki

#3 , 18 aug 2011 07:30

Uw rechtsbijstand inschakelen
Er had allang een expert Uw schade moeten opnemen en U had al lang Uw bijkomende schade moeten aangeven
Verder een serieuze makelaar opzoeken, want deze die wil alleen maar premiecommissie opstrijken
Deze zaak had al lang afgehandeld kunnen en moeten zijn

Reclame

valist
Topic Starter

#4 , 19 aug 2011 23:54

De schade is al opgenomen door een expert en deze papieren ben ik gaan afgeven in het kantoor.
Een serieuze makelaar ... maar zoiets kom je pas te weten als je iets voorheb.
Hopelijk wacht de verzekeringsmaatschappij op een uitspraak van de Rechtbank.
Maar ikzelf weet niet goed waar ik terecht kan en/of wat ik kan doen doen opdat de zaak wordt afgehandeld.
Ik weet ook dat het lang duurt en het normaal gezien al lang geregeld zou moeten zijn.
Een onafhankelijke rechtsbijstand heb ik niet.
Maar normaal moet de verzekering toch uitbetalen aan mij ... en het bedrag dan op de tegenpartij verrekenen.
Laatst gewijzigd door valist op 26 dec 2011 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro

#5 , 19 aug 2011 23:57

Als er een rechtszaak is wachten de verzekeringsmaatschappijen meestal om te betalen tot er een vonnis is. En eventueel nog langer indien één van de partijen in beroep gaat....Zo heb ik eens meer dan drie jaar moeten wachten op mijn schadevergoeding......(was ook duidelijk dat ik in mijn recht was maar tegenpartij ging voor Gerecht en dan nog eens in beroep).

lucgescheiden

#6 , 20 aug 2011 13:17

Kijk uw polis een na, mogelijk hebt u recht op een huurwagen.
Wanneer een dergelijke factuur oploopt, zal men wel vlugger geneigd zijn om tot een oplossing te komen.
Handige documenten voor Personenrecht

roharro

#7 , 20 aug 2011 18:40

Kijk uw polis een na, mogelijk hebt u recht op een huurwagen.
Wanneer een dergelijke factuur oploopt, zal men wel vlugger geneigd zijn om tot een oplossing te komen.
Huurwagen is beperkt tot de wagen hersteld is. NIET tot einde proces dat jaaaren kan duren.

lucgescheiden

#8 , 20 aug 2011 19:34

Wanneer de wagen hersteld wordt, zal dat wellicht met toelating gebeuren van de verzekeringsmaatschappij...

valist
Topic Starter

#9 , 22 aug 2011 11:43

Eerst en vooral iedereen bedankt al voor de reactie. Het helpt me.
De wagen is niet meer te herstellen. Dat is vastgesteld door het expertise. Wagen stond reglementair geparkeerd langs de weg. Dronken bestuurder is achter op m'n wagen gereden en mijn wagen is tegen andere geparkeerde wagen geduuwd en deze weer tegen een andere ... in totaal 4 geparkeerde wagens geraakt.
Een huurwagen heb ik gehad tot ik een andere occasie wagen had gekocht en de verzekering zou mij 75% terugbetalen. Maar dat is al zo'n 3 maanden geleden en ook daar heb ik nog geen geld van ontvangen.
De zaak komt zeker voor de rechtbank, maar volgens de politie is er geen discussie mogelijk: dronken bestuurder, 4 wagens in de prak gereden die correct geparkeerd stonden.
Maar ik dacht dat wanneer het voor de rechtbank komt, dat ik dan ook een bericht zou krijgen omdat ik toch betrokken partij ben en ik ben degene met de meeste schade. Ik dacht dat ik ook een uitnodiging zou krijgen wanneer dat in de rechtbank voorkomt en dat ik dan eventueel m'n schade zou kunnen toelichten.

lucgescheiden

#10 , 22 aug 2011 21:40

Ik denk dat dit een meer verhelderende kijk geeft op de zaak:
volgens mij, dienen de verzekeringsmaatschappijen van alle wagens die werden aangereden, de hun aanrijdende wagens (de bestuurders en maatschappijen) aansprakelijk te stellen. Aldus een kettingreactie die pas bij de achterste wagen (de uwe dus) ten einde loopt.
U zou eens kunnen polsen in hoeverre de schade van de drie voorliggers reeds afgehandeld werd...?

valist
Topic Starter

#11 , 23 aug 2011 00:40

Ik was in de stad aan het winkelen en toen ik terug naar de auto wilde gaan om naar huis te rijden kwam ik op de ravage uit. De aanrijder was al lang weg en van de andere eigenaars van de wagens heb ik niemand gezien. De politie had de personen nog niet kunnen bereiken en als ik 5 minuten later was toegekomen was alles opgeruimd. Dus ik heb niemand gezien en ken geen namen.
Ik heb nu wel, na lang aandringen, een antwoord van de verzekering gekregen en deze melden me het volgende:
Inmiddels hebben wij een schrijven ontvangen van Axa met de melding dat hun klant de Nederlandse taal niet machtig is.
Ik vraag me af hoe deze persoon dan een verzekering heeft kunnen afsluiten als ie de Nederlandse taal niet machtig is.
Misschien is ie al terug naar zijn land?
De tegenpartij, ook al is deze ( dronken rijden ) duidelijk in fout, beschermt dus overduidelijk hun klant omdat het een buitenlander is en dus geen Nederlands machtig is.
Laatst gewijzigd door valist op 26 dec 2011 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#12 , 23 aug 2011 01:07

Hoe weet u dat tegenpartij dronken was ??? Bent u gehoord door politie??

valist
Topic Starter

#13 , 28 sep 2011 12:09

Ik heb de politie, die vertrekkensklaar stond, nog even kunnen spreken en ze hebben ook een verklaring afgenomen van mij. Maar wat had ik te vertellen? Ik heb niets zien gebeuren, was in de stad. Ik heb enkel gezegd dat er in de auto een pasgekochte fietsendrager, een PPC navigatiesysteem, een digitaal fototoestel lag. Dat heeft m'n genoteerd op een verslag. Politie heeft mij gezegd toen ik vroeg hoe kan dat nu gebeuren, op een rechte weg, zo'n ravage aanrichten, 5 auto's in de prak rijden. Toen heeft de politie me verteld dat de bestuurder dronken was. De takeldienst heeft me verteld dat het een vreemdeling was en ik heb de auto zien staan, vol blikjes bier en een zeer sterke biergeur erin. Ik heb daar zelfs foto's van gemaakt met m'n GSM.
Ik heb ook terug contact genomen met de politie van Tienen, die de vaststelling hebben gedaan omdat de verzekering beweerd dat de tegenpartij geen Nederlands kan en ik heb van de politie een antwoord gekregen. Zie hieronder:
Bij nazicht blijkt dat er in bijlage aan het PV een verklaring van betrokkene in de Roemeense taal is bijgevoegd.
Het is namelijk zo dat we beschikken over standaardformulieren met vragen in vreemde talen (ook het Roemeens) en betrokkenen kunnen dan eigenhandig hun antwoorden schrijven op de gestelde vragen.
Wanneer het PV dan op het parket te Leuven toekomt, dient dit document vertaald te worden naar het Nederlands door een beëdigd vertaler.
Ik dacht dat mijn verzekering mij zou uitbetalen zodra er een bestek van de schade is opgemaakt ... maar blijkbaar doet Argenta zo niet.
Zij wachten af ... en de verzekering van de tegenpartij staat ook niet te springen om uit te betalen want zij beschermen hun klant Ook al is die 100% in fout.
Ik vrees dat ik hier nooit 1 cent van ga zien, tegenpartij kan al lang terug in zijn land zitten.

valist
Topic Starter

#14 , 28 sep 2011 12:17

@ lucgescheiden
U zou eens kunnen polsen in hoeverre de schade van de drie voorliggers reeds afgehandeld werd...?
Hoe kan ik dat doen? De verzekering zegt het niet te weten ( ... of niet te interesseren ? ) en ik ken de namen niet van die personen, heb ze niet gezien en er waren ook eigenaars niet bereikbaar van de aangereden voertuigen. Ik heb al dikwijls gevraagd naar de naam van de bestuurder die dit heeft veroorzaakt ... maar ook die naam wil m'n mij niet zeggen.
Het is mij duidelijk dat in dit geval de dader wordt beschermd en afgeschermd en dat de slachtoffers de dupe zijn.

lucgescheiden

#15 , 28 sep 2011 15:43

Wellicht heeft u verzekeraar inmiddels deze gegevens, daar zij
verantwoordelijk zal gesteld zijn voor de schade aan de wagens die voor u stonden geparkeerd.

Ga eventueel te rede bij de ombudsman der verzekeraars.

Terug naar “Verkeersongevallen”