#13 , 28 sep 2011 12:09
Ik heb de politie, die vertrekkensklaar stond, nog even kunnen spreken en ze hebben ook een verklaring afgenomen van mij. Maar wat had ik te vertellen? Ik heb niets zien gebeuren, was in de stad. Ik heb enkel gezegd dat er in de auto een pasgekochte fietsendrager, een PPC navigatiesysteem, een digitaal fototoestel lag. Dat heeft m'n genoteerd op een verslag. Politie heeft mij gezegd toen ik vroeg hoe kan dat nu gebeuren, op een rechte weg, zo'n ravage aanrichten, 5 auto's in de prak rijden. Toen heeft de politie me verteld dat de bestuurder dronken was. De takeldienst heeft me verteld dat het een vreemdeling was en ik heb de auto zien staan, vol blikjes bier en een zeer sterke biergeur erin. Ik heb daar zelfs foto's van gemaakt met m'n GSM.
Ik heb ook terug contact genomen met de politie van Tienen, die de vaststelling hebben gedaan omdat de verzekering beweerd dat de tegenpartij geen Nederlands kan en ik heb van de politie een antwoord gekregen. Zie hieronder:
Bij nazicht blijkt dat er in bijlage aan het PV een verklaring van betrokkene in de Roemeense taal is bijgevoegd.
Het is namelijk zo dat we beschikken over standaardformulieren met vragen in vreemde talen (ook het Roemeens) en betrokkenen kunnen dan eigenhandig hun antwoorden schrijven op de gestelde vragen.
Wanneer het PV dan op het parket te Leuven toekomt, dient dit document vertaald te worden naar het Nederlands door een beëdigd vertaler.
Ik dacht dat mijn verzekering mij zou uitbetalen zodra er een bestek van de schade is opgemaakt ... maar blijkbaar doet Argenta zo niet.
Zij wachten af ... en de verzekering van de tegenpartij staat ook niet te springen om uit te betalen want zij beschermen hun klant Ook al is die 100% in fout.
Ik vrees dat ik hier nooit 1 cent van ga zien, tegenpartij kan al lang terug in zijn land zitten.