Een paar maand geleden (begin maart om precies te zijn) werd ik, in de drukke avondspits te Brussel, aangereden door een persoon die gewoon doorreed zonder te stoppen. Het ging slechts om een lichte aanrijding aan linkerbumper achteraan, maar omdat mijn wagen net gloednieuw was (ik had 'm precies 3 dagen), was ik hier toch echt niet goed van. Ik kon gelukkig haar nummerplaat noteren en ben het meteen gaan aangeven bij de politie, die een PV opmaakte en de schade vaststelde. Op aanraden van de politie heb ik de volgende ochtend ook foto's gemaakt van de schade & naar politie doorgemaild.
Mijn verzekeraar liet de schade ook bepalen door een expert en mijn bumper werd vervangen. De franchise van mijn omnium diende ik echter zelf te betalen, mijn verzekeraar liet weten dat zij contact zouden opnemen met de verzekeraar van de persoon die mij aanreed.
Ondertussen zijn we 5 maand verder, en liet mijn verzekeraar me weten dat tegenpartij aansprakelijkheid betwist en dat mijn verzekeraar dus niets anders kan doen dan PV opvragen bij de griffie.
Vandaag kreeg ik een uitnodiging van de politie in mijn bus, om me met mijn voertuig aan te bieden bij de politie n.a.v. mijn ongeval "waarvoor de rechtbank een wedersamenstelling vraagt".
Ik weet totaal niet waar ik me aan mag verwachten, dien ik me hierop op één of andere manier voor te bereiden? Neem ik foto's van de schade mee, aangezien mijn wagen al gemaakt is? Heb ik een advocaat nodig??
En ook: kan het zomaar dat iemand je aanrijdt, vluchtmisdrijf pleegt en dan ook nog eens aansprakelijkheid betwist?
Alvast bedankt voor de hulp.