verzekering in gebreke stellen

pertinax
Topic Starter

verzekering in gebreke stellen

#1 , 25 jul 2011 15:30

Hallo,

In januari 2011 stond ik met mijn wagen stil voor de rode lichten aan een kruispunt toen ik werd aangereden door een fietser die slalomde tussen de wagens.
Hierbij viel de fietser en werd er een dikke kras getrokken over de achterkant van mijn wagen, achterruit,...
Schade werd berekend op 900 EUR

Aangegeven aan mijn verzekering. Nu, eindelijk na bijna 7 maand minnelijk schikking ontvangen van 550 EUR (- 220 EUR vrijstelling)= 350 EUR van verzekering tegenpartij. Minnelijke schikking is in het frans.
Heb de indruk dat ze met mijn voeten spelen en wil graag de volledige schade vergoed zien.

- Zal er sowieso een vrijstelling moeten afgetrokken? Ik ben toch in mijn recht?
- wie stel ik best aangetekend in gebreke voor het volledig bedrag? Mijn verzekering, de verzekering van de tegenpartij of de tegenpartij?
dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2011 16:17

U zal vermoedelijk een voorstel gekregen hebben van de familiale verzekering van de tegenpartij. De familiale verzekering voorziet een vrijstelling, die wordt niet betaald door de verzekeringsmaatschappij, maar moet betaald worden door de tegenpartij zelf. Het is dus normaal dat de familiale verzekering dit bedrag in mindering brengt.

Uw verzekering heeft hier niets mee te maken, tenzij u een rechtsbijstandverzekering heeft. Die moet u helpen het bedrag te recupereren van de tegenpartij of haar verzekering.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 25 jul 2011 18:47

De wetgever zou de verzekering (familiale) moeten verplichten aan het slachtoffer het volledig schadebedrag uit te betalen en dan zelf bij haar verzekerde het verschil terug te vorderen......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”