Een redelijk ingewikkelde zaak rond verzekeringen vind ik, ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Verzekering van vriend: (A)
Verzekering van aanrijder: (B)
Vriend wordt aangereden in de koffer, 4 personen (hijzelf, zijn vriendin en 2 andere vrienden) in de wagen met alle 4 lichamelijke klachten (rug / nek: whiplash volgens vaststellingen dokter). Achterligger is in fout, vriend stond te wachten om rechts af te slaan op een drukke baan en moest wachten om voorrang te verlenen.
De verzekering en kosten voor de wagen geraken rond, echter is er nog een moeilijkheid rond de lichamelijke klachten. Verzekering (A) zegt dat hij verzekering (B) wil aanspreken i.v.m. de lichamelijke klachten van mijn vriend en zijn vriendin. Verzekering (A) zegt dan ook ineens dat hij niks kan doen voor de andere 2 inzitten en die hun eigen verzekering moeten aanspreken om dit ook te verhalen bij Verzekering (B).
In hoeverre kan dit kloppen? Ik vind dit een vreemde manier van werken, de eigen verzekering van de andere inzittenden hebben hier toch niks mee te maken? Of moet mijn vriend zijn polis eens dringend doornemen en is hij hier inderdaad niet voor gedekt? Kan zoiets?