#14 , 07 jun 2011 14:33
Beetje laat, mijn advies, maar misschien nuttig voor anderen: als je zoiets tegenkomt (aangereden door chauffeur die mogelijk dronken is), kan je de chauffeur best voor de keuze stellen: of de politie erbij halen, waardoor de chauffeur serieus in de problemen komt, of de verzekeringspapieren invullen waarom verklaard wordt door beide partijen dat de tegenpartij in fout is, en de verzekeringen alles op een min of meer aanvaardbare termijn afhandelen, en verdere problemen voor alle partijen te vermijden.
Ik heb in het verleden iets gelijkaardigs meegemaakt: iemand onder invloed van pillen had mijn geparkeerde wagen aangereden. Deze persoon stelde me voor om gewoon verzekeringspapieren in te vullen waarop hij verklaarde volledig in fout te zijn (wat uiteraard zo was). 2 dagen later is een expertise gemaakt en binnen de 14 dagen was mijn wagen hersteld en had ik de schadevergoeding op mijn rekening staan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!