Ongeval + vluchtmisdrijf

Zetrox
Topic Starter

Ongeval + vluchtmisdrijf

#1 , 02 jun 2011 13:48

Hoi,

Gisteravond, omstreeks 21.30h reed ik een rotonde op in Opwijk, ineens vloog er een Mercedes C-klasse tegen een goeie snelheid rechts van mij tegen mijn wagen. Ik was dus op de rotonde, & hij niet. Hij heeft mij voorbumper + flank geraakt en bij hem zijn linkervoorvelg vooral.. en lichte krassen rondom de wielkast. Ook was die tot stilstand gekomen, een halve meter van een huis naar 180° graden te draaien op de oprit)
Zijn vrouw beweerde dat er niets gebeurt was, en hij wou "onderhandelen" (= dat onderhandelen was niet betalen/niets ondernemen). Ik zei dat ik politie wou of papieren invullen, maar politie wou die zoiezo niet want je rook de alcohol van meters ver..
Na lange discussie, ook lichte agressie want hij pakte mij 3x vast is hij weggereden. Ik heb vlug een foto genomen met mijn gsm van zijn nummerplaat.
Er was 1 getuige aan mijn kant die het zag gebeuren en 4 andere mensen hebben hem zien wegrijden maar die zijn achteraf weggegaan want ik moest 2u op de politie wachten. Ze hebben hem gevonden en gingen nog aan zijn deur.
Ik ben nogal een "tuner" aan wagens en ik vroeg me nu af, van wanneer mag ik het "zelf" repareren? Na de expertise of op nog iets anders?
Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jun 2011 13:52

Na de expertise natuurlijk. Hoe kan de deskundige anders de schade schatten, of dacht je dat die afgaat op uw verklaringen.

Zetrox
Topic Starter

#3 , 02 jun 2011 13:58

De politie heeft ook namelijk foto's getrokken.
Maar ik hoor dingen van Tegenexpertise van de tegeparty moet ik daar ook op wachten?

Reclame

mava105

#4 , 02 jun 2011 14:29

Ja

Zetrox
Topic Starter

#5 , 02 jun 2011 14:42

Toevallig geen idee hoelang zoiets duurt? Een expert komt toch bijna altijd een week na het ongeval of zo snel mogelijk?

Drone

#6 , 02 jun 2011 14:47

die komen zo snel mogelijk

reken er niet op om het op korte termijn op te lossen, zeker niet als de verzekering van de tegenpartij nog moeilijk doet

Zetrox
Topic Starter

#7 , 02 jun 2011 14:58

En waarom zouden die moeilijk doen als er vluchtmisdrijf is gepleegt? Bedoel u dan de tegenexpertise die niet akkoord is met de schade? Of gaan die ook beweren dat er niets gebeurt is?

mava105

#8 , 02 jun 2011 16:02

Of gaan die ook beweren dat er niets gebeurt is?
Gezien er een vluchtmisdrijf is gepleegd en dronkenschap achter het stuur is vastgesteld, komt er misschien een onderzoek door het parket, en dan ben je nog niet thuis. Kan zeer lang aanslepen zoiets. Waarschijnlijk moet er eerst een veroordeling voor de rechtbank komen alvorens verzekering van tegenpartij uitbetaald.

Zetrox
Topic Starter

#9 , 02 jun 2011 16:25

Die dronkenschap is niet vastgestelt door de politie, aangezien hij niet thuis kon zijn/was die avond zal het de volgende dag gebeuren.. dan is die natuurlijk nuchter.
De politie zei wel, omdat hij vluchtmisdrijf pleegt hij zoiezo iets "verbergt" en dat zoiezo gestraft word.
Morgen komt mijn verzekeraar naar de wagen is kijken, dinsdag de expert en tegenpartij expert kan niet als de schade niet meer als 5000eu is.
Moest ook de nummerplaat doorsturen naar de verzekeraar.

Drone

#10 , 02 jun 2011 18:02

het ligt gewoon in de "natuur" van verzekeringsmaatschappijen om moeilijk te doen, zo zouden ze zelfs kunnen stellen dat ze ( verzekering tegenpartij ) niks uitbetalen voordat er door de rechtbank is beslist wie er verantwoordelijk is en dan zijde al rap vertrokken voor minsten een jaar :(

Franciscus

#11 , 03 jun 2011 13:17

En uiteraard het PV nr en uw ongevallenformulier

Zetrox
Topic Starter

#12 , 04 jun 2011 22:42

De verzekeraar is gisteren eens langs geweest wat moest ik vroeg uit mijn bed :oops: ..
Alleszins hij heeft de schade bekeken en <300 euro moet er geen expert komen.. maar de bumper opzich is al 300euro spuitkosten en dan nog de flank er niet bij.
Dus expert komt volgende week dinsdag/donderdag.. dan begin ik het zelf wel te repareren...
Ook moet ik op de PV enzo wachten want die gingen de politie opsturen..
K'hoop alleen dat het niet te lang gaat duren.
Mvg,

Franciscus

#13 , 04 jun 2011 23:20

Politie stuurt u geen PV op want is geheim onderzoek. U zal een attest klachtneerlegging krijgen met de gegevens van het PV op.

Gebruiker21

#14 , 07 jun 2011 14:33

Beetje laat, mijn advies, maar misschien nuttig voor anderen: als je zoiets tegenkomt (aangereden door chauffeur die mogelijk dronken is), kan je de chauffeur best voor de keuze stellen: of de politie erbij halen, waardoor de chauffeur serieus in de problemen komt, of de verzekeringspapieren invullen waarom verklaard wordt door beide partijen dat de tegenpartij in fout is, en de verzekeringen alles op een min of meer aanvaardbare termijn afhandelen, en verdere problemen voor alle partijen te vermijden.

Ik heb in het verleden iets gelijkaardigs meegemaakt: iemand onder invloed van pillen had mijn geparkeerde wagen aangereden. Deze persoon stelde me voor om gewoon verzekeringspapieren in te vullen waarop hij verklaarde volledig in fout te zijn (wat uiteraard zo was). 2 dagen later is een expertise gemaakt en binnen de 14 dagen was mijn wagen hersteld en had ik de schadevergoeding op mijn rekening staan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

scorpioen

#15 , 07 jun 2011 15:22

Toch oppassen. Het komt er niet op aan dat iemand schrijft dat hij "in fout is". Het aanrijdingsformulier houdt geen erkenning van aansprakelijkheid in.

Belangrijk is dat de feiten zodanig vermeld worden dat geen discussie kan bestaan over wie in fout is.

Terug naar “Verkeersongevallen”