Ongeval tijdens motorijles

EvelyneH
Topic Starter

Ongeval tijdens motorijles

#1 , 13 mei 2011 23:00

Beste,

In oktober vorig jaar was ik gestart met motorrijlessen. Tijdens de tweede les ben ik gevallen (op het oefenterrein) en is mijn voet onder de achterste valbeugel klem geraakt. Toegekomen op spoed, zogezegd maar zwaar gekneusd. 's Avond krijg ik telefoon van het ziekenhuis, blijkbaar toch gebarsten. Een week later, blijkbaar toch gebroken. Na 4 weken plaaster zou het hersteld zijn, maar ik had nog altijd hevige pijn. De persoonlijke ongevallenverzekering van de rijschool betaalde de medische kosten tot nu toe terug. In april ben ik naar een orthopedisch centrum geweest voor een tweede opinie en men stelde vast dat het vorige ziekenhuis het trauma zwaar heeft onderschat. Men stelde een invaliditeit vast van 5 a 10% tot minstens een jaar na het ongeval. Na het ongeval was een spoedoperatie noodzakelijk volgens de dokter.
De rijschool verandert van verzekeringsmakelaar en diens kantoordirecteur nodigt mij uit voor een gesprek. Hij deelt mee dat het ongeval foutief is aangegeven. Zijn mening: mijn verzekeringsmakelaar moet de rijschool in gebreke stellen, aangifte moet opnieuw gebeuren zo ging kon ik een vergoeding krijgen voor pijn en smart en voor de tijdelijke invaliditeit beweert hij. Ik leg het uit aan mijn verzekering en hun vraag luidt: "op basis waarvan kunnen wij de rijschool in gebreke stellen? Zij hebben toch geen FOUT begaan, zij hebben het ongeval toch niet veroorzaakt?" Na discussie zijn mijn makelaar en de makelaar van de rijschool overeengekomen om de betaling via de persoonlijke ongevallenverzekering van de rijschool te laten doorgaan (limiet 2500euro en uitkering bij blijvende invaliditeit). Mijn makelaar stelde voor om nog een dossier te openen bij een andere verzekering om op veilig te spelen wat betreft mogelijke blijvende invaliditeit. Maar nu stelt die laatst genoemde verzekering mijn makelaar in gebreke. Mijn makelaar wil nu een expert gelasten om zowel met mij en de rijschool eens te praten.
Laatste bericht van mijn verzekeringsmakelaar: "De medische kosten worden VOORLOPIG nog terugbetaald door de verzekering van de rijschool, maar er is blijkbaar geen courante aangifte met een kant-en-klare oplossing."
Mijn conclusie: ik heb het gevoel dat er een spelletje aan de gang is en weet niet meer op wie te vertrouwen.

Met vriendelijke dank,

E.H.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mei 2011 11:06

Evelyne, ik denk dat je je vraag beter in het subforum "verzekeringsrecht" had gezet. Misschien wil een moderator dit wel verplaatsen voor u.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”