Voor mijn werk was ik met mijn bedrijfwagen naar een kantoor in luik gereden, onderweg terug naar huis begon er(op de autosnelweg) een rood batterijicoontje te branden.
Nu gaan er wel regelmatig onterecht lampjes branden in mijn wagen dus heb ik voor de zekerheid mijn temperatuurmeter in het oog gehouden om zeker te zijn dat er niets mis
aan het gaan was maar die steeg niet dus ik ging er vanuit dat dit loos alarm was en bovendien wist ik ook niet wat zo een rood batterijlampje zou kunnen betekenen.
Aangezien ik op de autosnelweg was aan het rijden was ik nu niet van plan om om het minste al op de pechstrook te gaan staan.
Ik ben dus verder door gereden en na een paar minuten schoot de temperatuur op 1 a 2 seconden volledig in het rood en komt er op dat mijn motor oververhit is ,
uiteraard heb ik mij dan onmiddelijk aan de kant gezet en de leasemaatschappij gebeld, die heeft dan touring gebeld en die hebben de wagen weggesleept naar mijn
garage.
Volgens de garage was de waterpomp kapot en door de oververhitting de joint de culasse ook en de kosten zouden nogal redelijk hoog zijn dus heeft de leasemaatschappij
een expert gestuurd om zeker te zijn dat de garage geen te zware kosten zou doorreken. Die expert zegt nu dat dit een bestuurdersfout is doordat ik ben doorgereden
met een rood batterijicoontje? weet ik veel dat dit impact zou hebben op de motor. Mijn baas heeft dan om een tegen expertise gevraagd maar deze expert zegt ook dat dit
een bestuurdersfout is.
Nu zou ik zelf die kosten moeten betalen +/-1000 euro ! Is dit normaal dat ik dit moet betalen? En zo ja is dit normaal geen franchisekost dat je dan moet betalen?
Want ik vermoed dat de leasemaatschappij toch een omnium verzekering heeft op deze wagen? Of zou het kunnen dat de fanchisekost 1000 euro is?