Ongeval met moto in mijn recht

Seppe9041
Topic Starter

Ongeval met moto in mijn recht

#1 , 13 feb 2011 19:53

Een 5 tal maanden geleden heb ik een ongeval gehad "in mijn recht".
De situtie was als volgt :
Ik kwam aangereden in een straat op mijn rijvak aan correcte snelheid ( het wegdek lag glad )
Plots moest ik uitwijken voor een auto op mijn rijvak die in de verkeerde richting het wegdek wou op rijden ( dus mijn richting toe )
Na het remmen met mijn voertuig begon ik te slippen en ben ik gevallen op 1 meter afstand van deze auto.
Gevolg goed wat schade aan moto aan mezelf auto van tegen partij niet . Deze persoon heeft eerst zijn auto weggezet achter zijn huis, deze woonde daar blijkbaar.
Persoon kwam terug ( wat ik echt al had gezien is dat deze geen nummerplaat had ) en weigerde papieren in te vullen.
Politie bijgehaald verklaringen afgenomen enz...

Na schade bestek te laten op maken en deze na verzekering gestuurd te hebben.
Later kreeg ik een brief dat verzekering me in mijn recht stelde maar dossier moest via parket/politie rechtbank afgehandeld worden. ( dit zou binnen de 5 maand moeten gebeuren)
Ondertussen al meer dan 5 maand later niets meer van gehoord, dus ook nog niets van geld gezien gekregen.
Na paar maal verzekering te bellen krijg ik telken te horen dat ik moet wachten.

Is er geen manier dat ik mijn dossier kan opvolgen...?Of limiet waarin uitspraakt moet gebeuren?

Mvg Seppe S .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2011 21:02

Geen nplt? hoeveel pV heeft politie opgesteld?
is aanrijding met gewonden... maar mogelijk ook nog niet verzekerd en ingeschreven...
Heeft uw advocaat het PV of de PV's al opgevraagd???
binnen de 5 maanden ... dat is wat snel als al die elementen erbij zijn.

Seppe9041
Topic Starter

#3 , 14 feb 2011 00:13

Pv van mij en van tegen partij als ik me niet vergis.
Tegen partij kon correcte papieren van de auto niet voorleggen, enkel ik was gewond.
Geen id of advocaat pv's heeft opgevraagd. Verzekering heeft zelf advocaat uitgekozen.
Maar hier omtrent weet ik ook niet van.

Nogal heel onduidelijk situatie dunkt me.

Reclame

Drone

#4 , 14 feb 2011 08:27

als de verzekeringen er niet uit komt zal u zaak vermoedelijk voor de politierechtbank komen, de wachttijd is daar +/- 1 jaar.

daar komt dan nog eens bij de tijd dat de verzekeringen met elkaar "overleggen".

wachten is de boodschap en van tijd tot tijd gaan horen bij uw verzekeringsagent.

franky

#5 , 20 feb 2011 21:20

Ik lees dat alvast je verzekering je in recht heeft gesteld. dat is al goed nieuws.

In 2007 had ik ook een motorongval in rechte met nogal zwaar lichamelijk letsel.

De motor ( 6 maand oud ) was na expertise en tegenexpertise,enz..na een jaar vergoed.

Het lichamelijke deel zijn we nu nog aan het procederen ( verzekering had in eerste instantie mij zelfs geen inkomstenderving voorgesteld ).

Tegenpartij zat bij dezelfde verzekeringsmaatschappij.

Geduld is een deugd, maar een juridische afhandeling moet ten laatste in 5 jaar gebeuren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 feb 2011 23:14

Als de zaak voor een rechtbank komt is het de rechter die zal uitspreken WIE verantwoordelijk is/was voor de aanrijding

Terug naar “Verkeersongevallen”