Dag allen,
Begin november had ik een ongeval. Ik werd aangereden in mijn zij door een auto die van rechts kwam. Ik reed echter op een weg (fietspad - geen fietsoversteekplaats - lange stippellijnen ipv vierkante blokken), waar er voor het kruispunt een bord B15:
Voorrang.
De horizontale streep van het symbool mag worden gewijzigd om duidelijker plaatsgesteldheid weer te geven.
De wagen kwam uit een zijstraat met verkeersbord B1:
Voorrang verlenen.
Toen ik op het kruispunt aankwam was de wagen in stilstand aan het wachten om voetgangers op het zebrapad over te laten steken. Ik dacht dus veilig het kruispunt over te kunnen steken en was overtuigd voorrang te hebben daar het bord B15 mij dit gaf. Er zijn echter wel wegenwerken verderop in de straat en er stond dus een bord C3 met daaronder een bord "utgezonderd plaatselijk verkeer", wat ik veronderstel te zijn daar mijn werkplaats gelegen is waar de wegenwerken bezig zijn.
Nu heb ik echter een brief ontvangen van de verzekering van de tegenpartij waar ik aansprakelijk wordt gesteld voor het ongeval en moet opdraaien voor alle kosten aan de wagen van de tegenpartij en expertise. Is het aangeraden dit aan te vechten? Zijn er mensen die me hierontrend tips kunnen geven? Kan er me iemand meedelen waardoor ik in fout kan zijn op deze plaats?
Alvast bedankt.