ongeluk met overdreven snelheid

Xaelian
Topic Starter

ongeluk met overdreven snelheid

#1 , 14 nov 2010 18:58

Ik heb dit weekend een ongeluk gehad, dit met overdreven snelheid.
Maar nu is mijn vraag of de verzekering zich kan terugtrekken, aangezien mijn snelheid geregistreerd is door mijn s² box.
Het ongeval was gebeurd door het slippen, maar ik reed veel te snel.
Maar ik vind nergens terug of de verzekeraar zich terugtrekt na een ongeval waar je in fout bent, door overdreven snelheid, alleen als er een snelheidsrace aan de gang was, maar dat was niet het geval.

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 15 nov 2010 08:14

Neen, in het geval van overdreven snelheid is er geen mogelijkheid voorzien dat de verzekeraar verhaal uitoefent ten opzichte van zijn verzekerde.
De verzekering komt altijd tussen bij elk ongeval, alleen zijn er verhaalmogelijkheden voorzien.

Xaelian
Topic Starter

#3 , 15 nov 2010 09:33

Ah oké dat is goed, moet ik mij tenminste niet meer bezighouden met de vraag of de verzekering zich terugtrekt. Gelukkig dat ik geen alcohol in mij had, anders zou de verzekering zich wel terugtrekken denk ik.

Reclame

float

#4 , 15 nov 2010 09:56

De verzekering trekt zich ook in dat geval niet terug. Ze zal uitbetalen, maar ze zal het bedrag komen terugvorderen van u. Dat bedrag is beperkt tot 31.000 EUR en het moet gaan om dronkenschap, geen alcoholintoxicatie.

Xaelian
Topic Starter

#5 , 15 nov 2010 09:58

Ah oké weet ik nu ook al, maar met overdreven snelheid kan de verzekering het bedrag niet terugvorderen van mij?
Gelukkig dat je er zoveel van kent :-)

float

#6 , 15 nov 2010 10:15

Nee :)

Xaelian
Topic Starter

#7 , 15 nov 2010 10:27

Merci voor het antwoord :)

float

#8 , 15 nov 2010 10:28

Even ter info, wat was de toegelaten snelheid en jouw snelheid?

Xaelian
Topic Starter

#9 , 15 nov 2010 10:45

Toegelaten 50, en mijn s² box zei dat ik 108 reed, maar k betwist of dat wel zo was. Zei dat ik impact van 14,56g had, maar niks s afgegaan, maar dat was 300m voor de inslag, ik denk dat ik 70 reed toen mijn auto wegslipte in de bocht, te snel ik weet het, nrml doek da ni, daarom heb ik schrik dat de verzekering zich terugtrekt. Of alles terugvordert van mij.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 nov 2010 17:56

Verzekering zal dat moeten bewijzen en de rechter zal dat moeten goedkeuren dat het de reden was EN tevens het causaal verband tussen een en twee aanvaarden.
Dan pas kan verzekering regres uitoefenen ... Bij wet enkel alcohol.

digo

#11 , 19 nov 2010 18:10

Het enige dat u mogelijk dient te betalen is de "vrijstelling jonge bestuurder", zie http://www.stelzegerust.be/nl/pdf/faq.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; : De afschaffing van het verhaalsrecht van +/-150 EUR in je contract BA als je een ongeval hebt en je tussen de 18 en de 23 jaar oud bent. Enkel een verhaalsrecht van 300 EUR blijft van toepassing indien je een ongeval veroorzaakt tussen 24u00 en 6u00 vrijdag-, zaterdag- of zondagnacht. Deze vrijstelling is van toepassing voor alle bestuurders van 18 tot en met 25 jaar.

Xaelian
Topic Starter

#12 , 20 nov 2010 18:13

Ah oké bedankt. Ze kunnen de snelheid bewijzen, staat in mijn s² box, maar ze mogen deze gegevens niet gebruiken voor het ongeval voor mijn privacy ofzo.

Dat van die 300 euro wist ik nog niet. Gelukkig dat ik iets voor 24:00 een accident heb gehad dan. Ja 148 euro ging ik moeten betalen aan de verzekering, voor de rest moest ik mij van niets aantrekken. Mijn verzekeringsagent kon er zelfs nog mee lachen, wat ik een beetje ongepast vond mja.

Terug naar “Verkeersongevallen”