Eénrichtingsbaan met rechts drie aangegeven parkeerplaatsen langs de rijbaan.
Wagen voor mij (A) rijdt tot ter hoogte laatste parkeerplaats, ziet lege plaats in het midden, stopt abrupt, schakelt rechterpinker in en steekt zijn wagen in achteruit en begint achteruit te rijden.
Ikzelf sta stil met mijn wagen, er is slechts 1 m tussen wagen A en de mijne. Ik besef meteen dat er geen ruimte genoeg is en dat hij mijn wagen zal raken als hij niet even wacht. Ik kijk achterom of ik zelf achteruit kan. Wagen B achter me stond nog eens een goeie meter achter mij dus dat was mogelijk.
Op het moment dat ik opnieuw vooruitkijk, is wagen A al volop aan het overdraaien. Net voor impact claxonneer ik nog twee maal luid. Hij raakt mijn wagen rechtsvooraan met zijn linkerwielkas.
De ongeduldigde chauffeur van wagen A stormt meteen zijn auto uit en roept of ik niet zag dat hij achteruit aan het rijden was. Ik repliceer dat hij 1) tegen een stilstaande auto rijdt en 2) dat als hij 5 sec langer gewacht had, ik had kunnen plaats maken.
Vervolgens:
Politie komt erbij en neemt pv op van beiden
Man verklaart dat ik op hem inreed (ik stond stil

Er zijn geen getuigen, wagen B (de wagen achter mij) is via de stoep meteen doorgereden.
Schade aan beide auto's valt al bij al mee, kan ook niet anders gezien er enkel de kracht van wagen A op mijn auto inwerkte
Vraag:
Hoe 'sterk' sta ik?