Dading na verkeersongeval.

Marie-André
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Dading na verkeersongeval.

#1 , 22 feb 2024 14:15

Ik heb de dading gekregen voor mijn schade vergoeding na ongeval.
Kan ik dat nog betwisten als ik niet akkoord ga met de schadevergoeding ...zonder een advocaat of rechtbank?
Kan ik nog een minnelijk schikking aanvragen?

Sirkii
Berichten: 5425

#2 , 22 feb 2024 16:36

Vragen kan: “neen” heb je, “ja” kan je krijgen. Zonder rationele argumenten (bv offertes voor herstelling of bewijsbare waardevermindering) zal je van een kale reis terugkomen.

Franciscus
Berichten: 38616

#3 , 22 feb 2024 17:15

Een dading is sowieso een buitengerechtelijke overeenkomst tussen de partijen.

Reclame

Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 feb 2024 18:22

Als je het bedrag van de dading al gekregen hebt, dan betekent dat toch dat je je daarmee akkoord hebt verklaard?

Marie-André
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 feb 2024 17:35

Neen, ik heb alleen al voorschotten gekregen.... maar nu is het de dading met het eindbedrag.
Maar ik vind dit veel te weinig voor al het leed, pijnen en lichamelijke klachten veroorzaakt door
een ander. En dan zelf al meer dan 3500 Euro uit eigen zak betaald. Want ze betalen mij alleen maar
voor de kosten van het eerste jaar.

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 24 feb 2024 15:22

Neen, ik heb alleen al voorschotten gekregen.... maar nu is het de dading met het eindbedrag.
Maar ik vind dit veel te weinig voor al het leed, pijnen en lichamelijke klachten veroorzaakt door
een ander. En dan zelf al meer dan 3500 Euro uit eigen zak betaald. Want ze betalen mij alleen maar
voor de kosten van het eerste jaar.
Je moet niet akkoord gaan met de dading

Als je dat wel doet, is het einde verhaal: dat is dan je schadevergoeding en niets meer


Je kan de verzekeraar laten weten dat je het bedrag (veel) te laag vindt omwille van
...
...
onder andere wat je hierboven schrijft, maar werk wat dat uit met reële kosten


Als ze er aan vast houden , zal je naar rechtbank moeten stappen om meer te kunnen krijgen

Marie-André
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 feb 2024 21:05

Hartelijk dank. Dit was ik van plan te doen. Maar wou het eerst nog van iemand anders horen wat ik zou kunnen doen.

Terug naar “Verkeersongevallen”