Betwisting minnelijke schikking

Bieke85
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Betwisting minnelijke schikking

#1 , 02 jan 2024 19:33

Hey

Ik heb begin vorig jaar een auto ongeluk gehad heb 2 maand geleden van de verzekering te horen gekregen dat na het bekomen van het strafdossier ik in mijn recht zou zijn de tegenpartij had mij voorrang moeten verlenen.
Nu kreeg ik net voor nieuwjaar het nieuws dat de tegenpartij een minnelijke schikking betwisten.
Ik ben vrij zeker dit wordt een rechtzaak vrees ik maar gaan deze het strafdossier volgen of kan ik zelf nog aansprakelijk gesteld worden omdat ik liever uit week voor mijn zoontje dan dat ik erop had gereden?

Zal het ongeluk even schetsen komen aan kruispunt met 5 rijwegen 2 voor links 2 voor recht door en 1 voor rechts.
Ik zelf moet links afslaan ( lichten kruispunt zijn stuk) en zie dat het uiterste linkse rijvak volledig vrij is en voor sorteer mij daar dan ook ik ben bijna midden van afslag als iemand die rechts stil staat gewoon zo zijn pinker opzet en opzij stuift ik ontwijk omwille van mijn kind in de wagen ( anders had ik gebotst) ben tussen betonnen blokken tegen een paal tot stil stand gekomen. De tegen partij is terug gedraaid politie is ter plaatsen geweest

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 03 jan 2024 10:59

van de verzekering te horen gekregen dat na het bekomen van het strafdossier ik in mijn recht zou zijn de tegenpartij had mij voorrang moeten verlenen.
Nu kreeg ik net voor nieuwjaar het nieuws dat de tegenpartij een minnelijke schikking betwisten.
Minnelijke schikkingen komen van het parket ...
Dit hier is gewoon een regeling tussen verzekeringen onderling, die blijkbaar betwist wordt door de tegenpartij

Ik ben vrij zeker dit wordt een rechtzaak vrees ik maar gaan deze het strafdossier volgen
Uiteraard gaat daarbij het opgebouwde strafdossier gevolgd worden.

Of dat in de rechtbank ook tot dezelfde conclusie leidt als voor uw verzekering, is een andere zaak ...

ik ben bijna midden van afslag als iemand die rechts stil staat gewoon zo zijn pinker opzet en opzij stuift
Verandering van rijstrook = manoeuvre = voorrangsplichtig, en nauwelijks onderuit te geraken

Er moet wél bewezen worden dàt die dat effectief deed ...

ik ontwijk omwille van mijn kind in de wagen ( anders had ik gebotst) ben tussen betonnen blokken tegen een paal tot stil stand gekomen.
Het veroorzaken van een ongeval vereist geen fysiek contact tussen de partijen

Uitwijken / proberen vermijden van ongeval wordt als normale reactie aanzien


Alleen is uw beoordeling & reden om uit te wijken hier eigenlijk niet juist :

1) Paal raken resulteert doorgaans in ergere ongevallen dan wagen raken
(botsimpact wordt geconcentreerd op klein deel vd wagen)

2) Pak de veroorzaker méé als het toch een ongeval wordt ... maakt ontkennen lastig

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”