Uitspraak MME

beetle_1973
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitspraak MME

#1 , 09 sep 2023 19:24

Einde maart 2019 was ik slachtoffer van een verkeersongeval waar een vrachtwagen tegen mijn auto is gereden. Ik ben onmiddellijk in mijn recht gesteld. Na lang herstel, verschillende operaties (die in de corona periode allemaal wat verschoven zijn) zijn we eind 2022 akkoord gegaan met het afsluiten van het dossier. Echter kwamen de raadsartsen niet overheen wat betreft blijvende letsels en vergoedingen waardoor er in onderling overleg een MME is opgestart en een neutrale raadsarts is aangesteld die de definitieve besluiten heeft vastgelegd. Zowel de blijvende persoonlijke(BPO), huishoudelijke(BHO) als economische ongeschiktheid (BEO) is vastgelegd op 8%. De tegenpartij gaat in de meeste zaken akkoord met de voorstellen van mijn verzekering rond bedragen van medische kosten, vervoerskosten... . Ze geven echter aan dat de blijvende economische ongeschiktheid louter een theoretische beslissing is en ze niet overgaan tot betaling van de vastgelegde 8% . Dit omdat ik al over een langere tijd niet aan het werk was. Ik ben idd al een lange tijd uit roulatie owv verschillende operaties (einde 2015) aan de schouder. In de periode van het ongeval zat ik in mijn laatste fase van herstel en liep mijn ziekenverlof tot eind mei. Herstart werk was voorzien in juni. Tijdens de periode van herstel van het ongeval heb ik het ook mentaal zwaar gekregen. Zowel fysiek als mentaal ben ik heel hard aan het werk om het werk terug te hervatten. Helaas is dit op moment nog geen optie. Zowel de arbeidsgeneesheer als mijn werkgever ( waar ik sinds 1996 in dienst ben) zijn in het hele verhaal mee. Nu is mijn vraag of het zomaar kan dat de tegenpartij zegt dat ze niet overgaan tot betaling van de 8% blijvende economische ongeschiktheid omdat ik geen economisch verlies heb omwille van het feit dat ik niet in het werkveld sta. Voor mij een zoveelste mokerslag. Zowel wat betreft fysiek en mentaal herstel zo hard aan het werk om terug aktief onderdeel te zijn van de maatschappij. Op deze manier geven ze me eigenlijk de boodschap dat me dit toch niet meer lukt??? Maar mijn grote vraag is kan dit wel? De procenten zijn toch vastgelegd en of ik nu terugkeer naar mijn huidige job of een andere ik ben toch nog altijd werknemer?

Is er iemand die hier wat meer over weet? Ik heb gelukkig rechtsbijstand en mijn verzekering heeft er een advocaat opgezet maar hier gaat waarschijnlijk weer een hele tijd overheen gaan. Alvast bedankt om mijn vraag te lezen en eventueel mee te denken.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 dec 2023 22:40

https://centrum-letselschade.be/medisch ... 20voordeel.

Zo kan de lezer zich een beeld vormen wat hier allemaal speelt.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#3 , 11 dec 2023 20:00

Beste

een algemeen beginsel is wel dat je maar een schade kan claimen als er ook een schade is. Gezien je al langere tijd economisch inactief bent is er economisch mijns inziens actueel inderdaad geen schade. In de zin dat u geen economisch verlies leed tegenover de situatie voor het ongeval. Schadeverzekeringen compenseren een verlies? welke economische schade kan u aantonen? En wat claimt u dan?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”