Rechtsbijstand: inzage in dossier opgevraagd bij parket

Arwen
Topic Starter
Berichten: 46

Rechtsbijstand: inzage in dossier opgevraagd bij parket

#1 , 03 aug 2023 14:15

Ik heb de clausule rechtsbijstand bij mijn verzekering BA. Heb ik het recht de PV’s in te kijken die mijn verzekeraar (Belfius) heeft opgevraagd bij het parket nav een ongeval waarbij ik betrokken was? Zo, ja. Hoe kan ik Belfius rechtsbijstand overtuigen om mij inzage te geven in mijn dossier?

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#2 , 03 aug 2023 20:14

Als u de clausule rechtsbijstand gebruikt wordt er toch een advocaat aangesteld? U kan die advocaat contacteren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 aug 2023 09:36

Bij ongeval met PV ipv aanrijdingsformulier gaat PV naar verzekeringen om de boel "burgerlijk" af te handelen - dat gebeurt ook zonder verzekering rechtsbijstand.

Is er effectief tussenkomst van uw rechtsbijstand ?

Reclame

ByvoetLaplaese
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brugge
Contacteer: Website

#4 , 10 nov 2023 09:37

Het inzien van een dossier bij het Parket, wanneer dit uw eigen dossier is, kan u steeds hoor. Welke verzekering u ook heeft of niet heeft. Men kan u enkel de toegang voorlopig weigeren in het kader van een lopend strafonderzoek tot zolang het strafonderzoek nog niet afgerond is. Dit geldt trouwens ook voor uw eventuele verzekeraar. De clausule rechtsbijstand houdt enkel in dat u in geval van effectieve dagvaarding, beroep kunt doen op een advocaat.
Advocatenkantoor Byvoet & Laplaese

Https://www.byvoet-laplaese.com

Terug naar “Verkeersongevallen”