Verkeersongeval

EliseB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkeersongeval

#1 , 13 jul 2023 23:49

Goedenavond,

Mijn vader is vandaag ten val gekomen met de motto. Dit toen hij op een vrij smalle baan moest uitwijken voor een wagen die in het midden van de weg reed. Hij kwam naast de baan terecht in de goot, hierin zat een gat waardoor hij gevallen is.

De chauffeur van de wagen is niet komen helpen. Mijn vader heeft zelf met veel moeite (en gescheurde kruisbanden) de motor van zich af moeten heffen.

Ik ben er mij van bewust dat de chauffeur nooit gaat gevonden worden. Maar ik vroeg me toch af of zoiets best aan de politie gemeld kan worden. En is de chauffeur strafbaar? In principe heeft hij mijn vader niet aangereden, maar hij is wel ten val gekomen door het asociale rijgedrag.
Ook ben ik heel boos dat men gewoon verder rijdt ipv een hulpbehoevend persoon te helpen, dit had veel erger kunnen aflopen.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Elise

mava105
Berichten: 22283
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 jul 2023 12:35

Alsde vader van TS moest uitwijken, diende hij te kijken of dit wel veilig kon, zoniet diende hij achter die andere wagen te blijven en te wachten tot het wel veilig kon.

Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jul 2023 15:23

Alsde vader van TS moest uitwijken, diende hij te kijken of dit wel veilig kon, zoniet diende hij achter die andere wagen te blijven en te wachten tot het wel veilig kon.
TS vermeldt "moeten" uitwijken. Dit doet mij eerder besluiten dat de tegenpartij een tegenligger was die in het midden van de weg bleef rijden. Als meer kwetsbare bestuurder zou ik dan ook eieren voor mijn geld kiezen en de berm of goot in rijden.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 14 jul 2023 18:00

Mijn vader is vandaag ten val gekomen met de motto. Dit toen hij op een vrij smalle baan moest uitwijken voor een wagen die in het midden van de weg reed. Hij kwam naast de baan terecht in de goot, hierin zat een gat waardoor hij gevallen is.

De chauffeur van de wagen is niet komen helpen. Mijn vader heeft zelf met veel moeite (en gescheurde kruisbanden) de motor van zich af moeten heffen.

Ik ben er mij van bewust dat de chauffeur nooit gaat gevonden worden. Maar ik vroeg me toch af of zoiets best aan de politie gemeld kan worden. En is de chauffeur strafbaar? In principe heeft hij mijn vader niet aangereden, maar hij is wel ten val gekomen door het asociale rijgedrag.
Ook ben ik heel boos dat men gewoon verder rijdt ipv een hulpbehoevend persoon te helpen, dit had veel erger kunnen aflopen.
ASAP gaan aangeven bij politie als verkeersongeval met gewonden EN vluchtmisdrijf
Uiteraard met zo veel mogelijk info over de wagen in kwestie

Ganse land staat vol camera's, ze mogen die ook eens gaan gebruiken ...


Aangifte is overigens verplicht, wegens ongeval met gewonden

Er hoeft geen effectieve aanrijding te zijn om van betrokkenheid bij ongeval te spreken


Als het gat in de goot abnormaal groot is, is ook de betrokken gemeente mogelijk aansprakelijk ...


Beterschap voor je pa

Franciscus
Berichten: 38616

#5 , 15 jul 2023 20:20

Of vertragen - stoppen en wachten.
En doen wat @inazuma heeft geschreven.

Terug naar “Verkeersongevallen”