Ongeval borg hersteldatum

Trien44
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ongeval borg hersteldatum

#1 , 19 apr 2023 18:12

Hallo,

Eind vorig jaar werden wij aangereden door een voertuig.
Wij waren in ons recht, hebben een full omnium verzekering.

In februari 2023 langs geweest bij de erkende garage, datum voor herstelling gemaakt en ik moest 230euro betalen. Reden volgens werkneemster: "borg op hersteldatum". Ik kende dat niet, betaal en krijg hiervan bewijs. Werkneemster zei nog "als je uw wagen binnen brengt krijg je dat bedrag terug, indien we het vergeten vraag er zelf maar naar".

In maart was het zover, herstelling.
Ik brengt s morgens de auto binnen en vraag naar de som. Meneer laat blijken er niks van te weten en verwijst naar zijn collega bij afhaling van mijn wagen.
De dag erna ga ik de herstelde auto afhalen, ik zie de dame en vraag naar de som samen met mijn bewijs. Haar reactie "ah, mijn collega van de boekhouding regelt dat, nadat alles is afgerond met de verzekering" :shock: dat was dus al een gans ander verhaal. Ik laat mijn rekeningnummer na voor de terugbetaling.
We zijn nu 20 dagen later, ik pols via mail nog bij de garage en krijg als antwoord "de dossierkosten van de herstelling worden pas overgemaakt nadat het geld van de verzekering op onze rekening staat".

Allesbehalve klantvriendelijk volgens mij.
Ik stel me nu de vraag of dit wettelijk wel mag zoiets?

Mvg.

Reclame