Schade door vrachtwagen verlies

Bach555
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schade door vrachtwagen verlies

#1 , 03 apr 2023 19:01

Hallo
Reed op de autostrade en een vrachtwagen dat een eindje voor mij reed verloor plots grind en stukken baksteen, er kwam vanalles op mijn auto terecht, ben uitgeweken nr de pechstrook en ben daar over een gedumpte tuinzetel gereden en net voor de ijzeren afsluiting kunnen stoppen maar wel boordsteen geraakt.
Dochter heeft nog vlug de nrplaat vd vrachtwagen kunnen fotograferen en daar zien we dat het afdekzeil maar half dicht was. Resultaat: 3 sterren in voorruit, heel wat steenslagschade aan motorkap, zijschort los, 1 velg krom en bekrast, 2e velg bekrast. Heb een full omnium, gebeld nr verzekeraar en wil pv v de politie, kom net vd politie en die sturen mij terug nr de verzekering, willen geen pv opstellen... Wat kan ik doen? Waar heb ik recht op en waar kan ik terecht?? Heb ik daarom een full omnium als iedereen zijn handen er vanaf trekt...

Mvg

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 03 apr 2023 21:20

Beste

Bij full omnium wordt u sowieso vergoed los van enige aansprakelijkheid.
Tenzij u getuigen heeft buiten uw eigen inzittenden zal u moeilijk bewijs kunnen leveren van het gebeuren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Bach555
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 apr 2023 21:29

Kheb nog 2 nummerplaten van de auto's die rond ons reden en ook moesten slalommen...

@basejumper maar dan met franchise vermoedelijk?!?

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”