Ongeval bedrijfswagen zonder rijbewijs

CBSounds
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Ongeval bedrijfswagen zonder rijbewijs

#1 , 22 mar 2023 21:30

Dag allen,

Ik zit met een probleem denk ik. Ik heb een bedrijfswagen gekregen van mijn werkgever. Nu zit het zo dat mijn voorlopig rijbewijs was verlopen en ik een nieuwe moet aanvragen. Dit zou volgende week gebeuren, maar nu is er dus vandaag een ongeval gebeurd lol. Ik was niet de bestuurder van mijn vrachtwagen. (Het was mijn echtgenote) Ze stond stil aan het stoplicht en de wagen werd langs achteren aangereden. De bestuurder was niet aan het opletten. Nu hebben beide partijen het aanrijdingsformulier ingevuld en staat mijn vrouw natuurlijk ingevuld als bestuurder. Kan mijn werkgever erachter komen dat ik nu al een week zonder rijbewijs zit? Ik heb trouwens niet met de wagen gereden in die periode aangezien ik van thuis uit werkte.

Dankjulliewel

Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 23 mar 2023 04:17

Liet je car policy toe dat je partner reed? Dan is er geen probleem.

CBSounds
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mar 2023 10:22

Liet je car policy toe dat je partner reed? Dan is er geen probleem.
Dag Sirkii,

Mijn partner mocht ermee rijden ja. Gaan ze dan niet vragen achter mijn rijbewijs?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 mar 2023 11:26

Waarom? Als je niet de bestuurder bent, is dat niet relevant.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mar 2023 12:52

Waarom? Als je niet de bestuurder bent, is dat niet relevant.
Waarschijnlijk laat de TS het achterste van zijn tong niet zien en vervalt zijn recht op de wagen als hij geen rijbewijs meer heeft.

CBSounds
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 mar 2023 13:05

Waarom? Als je niet de bestuurder bent, is dat niet relevant.
Waarschijnlijk laat de TS het achterste van zijn tong niet zien en vervalt zijn recht op de wagen als hij geen rijbewijs meer heeft.
Wat nee? Ik heb op dit moment geen rijbewijs omdat die vervallen is, volgende week heb ik een afspraak om een nieuwe te krijgen. Vandaar dus mijn vraag dus hou die assumpties maar voor jezelf ;)

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 mar 2023 13:32

Zal ik doen, maar waarom is het dan een probleem dat uw werkgever deze informatie zou verkrijgen?

CBSounds
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 mar 2023 13:41

Zal ik doen, maar waarom is het dan een probleem dat uw werkgever deze informatie zou verkrijgen?
Omdat ik tussen deze week en volgende week zonder geldig rijbewijs zit aangezien die verlopen is en mijn afspraak pas volgende week is. Ik zat niet aan het stuur, maar heb schrik dat mijn werkgever mijn rijbewijs opvraagt (dat ik nu niet heb). Niet iedereen heeft slechte bedoelingen...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 23 mar 2023 14:38

Jouw vrachtwagen ?

Je weet dat je ook geen commercieel vervoer mag doen met een voorlopig rijbewijs ?


Je werkgever kan daar enkel achter komen indien die naar je rijbewijs vraagt

CBSounds
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 23 mar 2023 14:39

Jouw vrachtwagen ?

Je weet dat je ook geen commercieel vervoer mag doen met een voorlopig rijbewijs ?


Je werkgever kan daar enkel achter komen indien die naar je rijbewijs vraagt
My bad. Het moet wagen zijn en dus niet vrachtwagen.

CBSounds
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#11 , 23 mar 2023 14:40

Jouw vrachtwagen ?

Je weet dat je ook geen commercieel vervoer mag doen met een voorlopig rijbewijs ?


Je werkgever kan daar enkel achter komen indien die naar je rijbewijs vraagt
Mijn werkgever weet dat ik een voorlopig rijbewijs had toen ik begon. Dit was allemaal geen probleem.

LeenW
Berichten: 12825

#12 , 23 mar 2023 15:40

Jouw vrachtwagen ?

Je weet dat je ook geen commercieel vervoer mag doen met een voorlopig rijbewijs ?


Je werkgever kan daar enkel achter komen indien die naar je rijbewijs vraagt
Mijn werkgever weet dat ik een voorlopig rijbewijs had toen ik begon. Dit was allemaal geen probleem.
Het punt van Inazuma is dat het per wet verboden is commercieel vervoer te doen met een voorlopig rijbewijs, los van wat uw werkgever er van denkt.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 23 mar 2023 17:12

Zal ik doen, maar waarom is het dan een probleem dat uw werkgever deze informatie zou verkrijgen?
Omdat ik tussen deze week en volgende week zonder geldig rijbewijs zit aangezien die verlopen is
maar dan heb je toch nog altijd uw kaart, waarvan weliswaar de geldigheidsdatum voorbij is. Tenzij natuurlijk als politie uw kaart heeft meegenomen. Dan is uw rijbewijs NIET verlopen, maar INGETROKKEN.

CBSounds
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#14 , 23 mar 2023 18:54

Jouw vrachtwagen ?

Je weet dat je ook geen commercieel vervoer mag doen met een voorlopig rijbewijs ?


Je werkgever kan daar enkel achter komen indien die naar je rijbewijs vraagt
Mijn werkgever weet dat ik een voorlopig rijbewijs had toen ik begon. Dit was allemaal geen probleem.
Het punt van Inazuma is dat het per wet verboden is commercieel vervoer te doen met een voorlopig rijbewijs, los van wat uw werkgever er van denkt.

Ik heb nergens gesproken over commercieel vervoer dus geen idee van waar dit komt haha

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 23 mar 2023 23:23

Ik heb nergens gesproken over commercieel vervoer dus geen idee van waar dit komt haha
Omdat je zelf -al is het dan foutief- over een vrachtwagen begon ... haha :!:

Terug naar “Verkeersongevallen”