Aansprakelijk verkeersongeval betwisten: kans op slagen

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

Aansprakelijk verkeersongeval betwisten: kans op slagen

#1 , 27 okt 2022 16:27

Mijn echtgenote heeft gisteren een verkeersongeval gehad.
Puur op basis van wat je als buitenstaander zou zien, is ze 100% in fout: er is geen voorrang aan rechts verleend.

Volgende punten wil ik echter wel aanhalen, als dit een verschil zou maken:
Het ongeval is gebeurd in een zone 30.
De schade aan beide wagens is groot, dit kan nooit een klap geweest zijn als je 30 per uur zou rijden.

Op het kruispunt kan je, vanuit de straat waaruit de tegenpartij kwam, de auto's van rechts niet zien zonder te stoppen.
Tegenpartij is zelfs nooit afgeremd, en gewoon doorgereden.

Tegenpartij heeft verklaard tegen politie (en staat zo ook op het aanrijdingsformulier) dat ze niet voor haar keek, en gewoon doorgereden is.

Mijn echtgenote is gestopt aan het kruispunt, zag niemand afkomen, stak het kruispunt over, en toen ze bijna in aan de overkant was, is ze aangereden door de tegenpartij.

Verzekeraar legt de fout 100% bij mijn echtgenote wegens voorrang van rechts.
Maken we enige kans om dit te laten herzien op basis van bovenstaande informatie, of laat ik het gewoon berusten?

Edit: zopas ben ik ook te weten gekomen dat er een getuige zou zijn, die zich gisteren niet aangemeld had (en dus niet genoteerd staat op het formulier):
Eigenaar van een winkel op de hoek van het kruispunt waar het gebeurd is. Die heeft gezien dat mijn echtgenote eerst gestopt is, voor ze overstak, en dat er daarna een auto aan hoge snelheid op ingereden is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 okt 2022 17:12

Je kan naam en adres van de getuige nog aan politie doorgeven. Die zal de man dan later nog ondervragen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 27 okt 2022 18:38

Het ongeval is gebeurd in een zone 30.
De schade aan beide wagens is groot, dit kan nooit een klap geweest zijn als je 30 per uur zou rijden.
Dan moet je eerst die te hoge snelheid ook bewijzen
En vervolgens aantonen dat de tegenpartij onvoorzienbaar werd door die snelheid

Niet simpel

Op het kruispunt kan je, vanuit de straat waaruit de tegenpartij kwam, de auto's van rechts niet zien zonder te stoppen.
Tegenpartij is zelfs nooit afgeremd, en gewoon doorgereden.
Duidelijk dus niet "dubbel voorzichtig" voor de omstandigheden

12.2. De bestuurder die een kruispunt oprijdt moet dubbel voorzichtig zijn ten einde alle ongevallen te voorkomen.

Maar tegenpartij gebruikt dat gegarandeerd ook tegen uw vrouw ...
Tegenpartij heeft verklaard tegen politie (en staat zo ook op het aanrijdingsformulier) dat ze niet voor haar keek, en gewoon doorgereden is.
Ook hier lijkt me dat niet "dubbel voorzichtig"
Mijn echtgenote is gestopt aan het kruispunt, zag niemand afkomen, stak het kruispunt over, en toen ze bijna in aan de overkant was, is ze aangereden door de tegenpartij.
achteraan haar voertuig ?

kan mee aanwijzing zijn

Verzekeraar legt de fout 100% bij mijn echtgenote wegens voorrang van rechts.
Verzekeraar kiest the easy way
Voorrang van rechts is de normale afhandeling

Er zijn gegronde, en bovenal bewijsbare feiten nodig om daar van af te wijken

Maken we enige kans om dit te laten herzien op basis van bovenstaande informatie, of laat ik het gewoon berusten?
Mogelijk
Maar of dat ook lukt is koffiedik kijken
Kan altijd beide kanten uit

Edit: zopas ben ik ook te weten gekomen dat er een getuige zou zijn, die zich gisteren niet aangemeld had (en dus niet genoteerd staat op het formulier):
Eigenaar van een winkel op de hoek van het kruispunt waar het gebeurd is. Die heeft gezien dat mijn echtgenote eerst gestopt is, voor ze overstak, en dat er daarna een auto aan hoge snelheid op ingereden is.
Zorg dat je die verklaring ASAP op papier krijgt, met naam, handtekening, datum als je hier misschien verder mee denkt te gaan.

Reclame

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

#4 , 31 okt 2022 07:45

Die getuige had zichzelf al aangemeld bij de politie om zijn verklaring op te nemen.
Politie weigerde om iets te noteren, aangezien dit geen verschil zal maken:
Geen gewonden, dus het is enkel de verzekeringen, en zij kijken enkel maar naar de vakjes in het midden van het EAF, aldus hun.

Ik heb ondertussen voor mijzelf besloten dat het immens veel werk zou worden, met een zeer geringe kans op slagen, dus ik ga me erin berusten.
Dan maar 5 jaar door de zure appel heen bijten en een hogere premie betalen...

Terug naar “Verkeersongevallen”