Buurtbewoner beschuldigt mij ervan paal om te rijden met vluchtmisdrijf.

Wannes Defour
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Buurtbewoner beschuldigt mij ervan paal om te rijden met vluchtmisdrijf.

#1 , 24 okt 2022 00:53

Hallo allemaal, mijn naam is Wannes. Dit is mijn eerste post. In een onverharde wegel heeft een buurtbewoner een paaltje gepaatst aan de overzijde van zijn eigendom waardoor de breedte beperkt wordt tot 1m95. Deze wegel is doorlopend en er staat niks van verbodsborden of tekens dat het doodloopt. Aan de andere zijde van het paaltje staat een paaltje vd gemeente met een mtb pijltje op. Ik rijdt al lang met een terreinwagen (breedte 1m84) door deze wegel zonder problemen ongeveer 1 keer per 2 maanden. Nu kreeg ik onlangs een telefoontje van de politie dat ik een week geleden het mtb paaltje van de gemeente zou omver gereden hebben. Blijkbaar heeft de buurtbewoner cameras hangen die de wegel overzien maar het paaltje vd gemeente in kwestie staat niet in beeld. Ikzelf ben er echter zeker van dat ik de paal niet omver gereden heb. De paal heeft ook niks van schade en de aarde en beton waar het in stond vertonen ook duidelijk dat het paaltje in de andere richting er uit getrokken is. De dame vd politie zei dat ik vluchtmisdrijf riskeerde als ik dit niet onderling met de gemeente regel. Wat doe ik best? Mvg Wannes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 24 okt 2022 01:53

Gemeente zal moeten bewijzen dat u de dader bent.

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 24 okt 2022 10:23

Als het paaltje niet beschadigd is, kan je het toch gewoon terug rechtzetten. Eventueel met een schop uitgraven en dan terug rechtzetten. Dat is dan een kwartiertje vrijwilligerswerk!

Reclame

CityBird
Berichten: 792

#4 , 24 okt 2022 12:01

Als het paaltje niet beschadigd is, kan je het toch gewoon terug rechtzetten. Eventueel met een schop uitgraven en dan terug rechtzetten. Dat is dan een kwartiertje vrijwilligerswerk!
Ja, maar waarom zou hij dat doen als hij dat niet gedaan heeft.

Terug naar “Verkeersongevallen”