huurwagen na ongeval

teizman
Topic Starter
Berichten: 53

huurwagen na ongeval

#1 , 30 sep 2022 11:15

Hallo,

Ik ben met mijn (Duitse) leasewagen (ik werk voor een Duitse maatschappij) aangereden door iemand die mij geen voorrang van rechts gaf.
Mijn Q7 is hierbij volledig vernield. Onherstelbaar.
Ik rijd dus met een nogal dure wagen met plaats voor mijn vrouw + 4 kindjes. Een polo zal me dus niet echt helpen.

Probleem: verzekeringsmaatschappij van oponent beweert dat zij enkel een huurwagen zullen vergoeden totdat de expert zijn oordeel geveld heeft. Nadien heb ik geen recht meer. Bovendien wordt slechts 90% van de huurkost gedekt.

Ik vraag mij uiteraard dus af: wie gaat mijn auto de komende maanden betalen tijdens het wachten op een nieuw bestelde wagen? Dit zal een lange periode zijn gezien mijn nood aan een premium wagen met 6 of 7 zitplaatsen.

Graag uw advies, zodat ik toch verder kan zonder verlies van mijn 'regulier' comfort?

alvast dank,T

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 30 sep 2022 11:32

Lees er uw leasecontract op na.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 01 okt 2022 12:20

verzekeringsmaatschappijen kijken niet naar uw "comfort"

als ze u een goedkope monovolume aanbieden als tijdelijke wagen bent u ook al geholpen

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”