premie verzekering rechtsbijstand

papap
Topic Starter
Berichten: 22

premie verzekering rechtsbijstand

#1 , 22 mar 2009 13:26

De premie voor mijn verzekering rechtsbijstand (bij Euromex) kost mij blijkbaar 96 euro. Mijn bonusmalus is 0. Ik heb dit steeds gewoon betaald maar stel me hier nu toch wel vragen bij. Dit lijkt mij veel. Wat betalen jullie (wij wie)? Wat is een normale prijs?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3294

#2 , 26 mar 2009 09:28

Kreeg net mijn vervaldagbericht binnen...

Ik betaal mijn makelaar voor de Euromex rechtsbijstandverzekering 51,90€ (auto en privé-leven).

Ik dacht niet dat deze premie van de BM afhankelijk was. Ik heb overigens ook BM 0 + 2 jokers.

Franky260857
Berichten: 1

#3 , 27 mar 2009 21:39

Euromex heeft meerdere formules, zoiets resulteert in verschillende te betalen premies. De polisvoorwaarden kunnen hier meer uitleg geven. Vallen contractuele geschillen onder de waarborg? Is er dekking wegens insolventie van derden? Dit zijn slechts 2 vragen die het verschil in premie reeds kunnen uitmaken.
En de Euromex premies zijn inderdaad niet afhankelijk van je bonus malus. Deze maatschappij kent je BM niet, zelfs indien je aansprakelijkheidsverzekering is afgesloten bij zustermaatschappij Mercator.
Wat is veel als je over een rechtsbijstandsverzekering spreekt? Vraag het aan iemand die slachtoffer is geweest van een ernstig verkeersongeval en bijstand kreeg van zowel arts als advocaat ... die zal een premie van 96 euro helemaal niet overdreven vinden. Vraag het aan iemand die nog nooit beroep heeft moeten doen op de rechtsbijstand ... veel kans dat die het verloren geld vindt.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”