Ongeval in mijn recht: wat is er mogelijk?

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

Ongeval in mijn recht: wat is er mogelijk?

#1 , 22 mar 2022 17:49

Er is recent een ongeval gebeurd, iemand is voor mijn auto gesprongen met zijn auto, ik was in mijn recht en zat op de hoofdweg, tegenpartij moest stoppen, beide auto's zijn perte totale.


Vandaag heb ik een expertise verslag gekregen. Mijn auto vind je niet voor minder dan 16000 euro op 2dehands, autoscout, facebook, zelfs niet in Duitsland, doch is men erin geslaagd mij een expertise verslag te geven van 11000 euro.

Dat is voor mij niet eens genoeg om een Peugeot te kopen van 2014, laat staan een Mercedes E-klasse van 2014.

Een tegenexpertise is mijn volgende stap, het heeft zelfs geen nut voor mij om te praten met de expertisebureau gezien ze vol zitten met 1 ster reviews op google. Maar mijn verzekeraar beweert dat een tegenexpertise tijdverspilling is en zelden een aanvrager helpt, ik ben hiermee niet akkoord. Zijn er hier ervaringen mee?

Verslag is niet enkel een shock, het is gewoon beledigend. Al moet het via de rechtbank, al duurt het 2 jaar voor ik vergoed word, ik ga niet akkoord.

Wat kan ik doen? Is er een manier voor mij om een schakel hoger te gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1141

#2 , 22 mar 2022 18:14

Ik heb nog nooit een auto zien springen.
Is maar een detail :)

waarom vraag je niet een gelijkwaardige wagen met dezelfde kenmerken?
Hier ook ene die de bocht miste en zijn wagen parkeerde in mijn wagen.
Expertiseverslag gaf als schadeloosstelling penauts.
Waren even bepaalde uitbouw en expliciete uitrusting vergeten.
Ook niet marktconform ( aangetoond met verkoop advertenties )
Bagagerek op maat, uittrekbare schuiftafel in het bagageruim, sideswing , stopcontacten in bagageruim .
Maw , ik kon voor die prijs geen andere LR 130 vinden en al zeker niet met die opties en aanpassingen.

Geëist dat ze een gelijkwaardige 4x4 leverde met alle hulpopties (werk gerelateerd )erop , dus overbouw.

LR 130 is toen alsnog hersteld

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2022 18:24

Ik heb nog nooit een auto zien springen.
Is maar een detail :)

waarom vraag je niet een gelijkwaardige wagen met dezelfde kenmerken?
Hier ook ene die de bocht miste en zijn wagen parkeerde in mijn wagen.
Expertiseverslag gaf als schadeloosstelling penauts.
Waren even bepaalde uitbouw en expliciete uitrusting vergeten.
Ook niet marktconform ( aangetoond met verkoop advertenties )
Bagagerek op maat, uittrekbare schuiftafel in het bagageruim, sideswing , stopcontacten in bagageruim .
Maw , ik kon voor die prijs geen andere LR 130 vinden en al zeker niet met die opties en aanpassingen.

Geëist dat ze een gelijkwaardige 4x4 leverde met alle hulpopties (werk gerelateerd )erop , dus overbouw.

LR 130 is toen alsnog hersteld
Dag Lukasi, bedankt voor je antwoord. Het is werkelijk niet anders dan springen, ik reed aan 30/u, mijn auto heeft een automatische rem detectie, heb zelf volle bak de rem ingeduwd, was nog niet genoeg om te stoppen voor deze persoon omdat ie zodanig snel voor mijn auto sprong.

Is het werkelijk mogelijk een gelijkaardige wagen aan te vragen ipv een vergoeding? Dan weet ik al direct welke stap ik moet ondernemen, 11000 euro is gewoon volledig uit de lucht gegrepen. Hoe kan men hiermee beginnen?
Ik kan ook zeker met gemak aan tonen dat dergelijke wagens in Europa, laat staan Belgie, niet te verkrijgen zijn onder de 16000 euro. Ben zelf echt radeloos, zit hier zonder auto, zonder vervangwagen, zonder vergoeding en dat allemaal terwijl er iemand anders in fout is, hoe is dat toch uberhaupt mogelijk

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 22 mar 2022 19:54

"Maar mijn verzekeraar beweert dat een tegenexpertise tijdverspilling is en zelden een aanvrager helpt,"

Dat is al zeker niet correct.
Voor Rechtbank brengen, zeker als er rechtsbijstand in uw polis zit.
Je zal dan wel langer op je geld moeten wachten.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 mar 2022 22:53

"Maar mijn verzekeraar beweert dat een tegenexpertise tijdverspilling is en zelden een aanvrager helpt,"

Dat is al zeker niet correct.
Voor Rechtbank brengen, zeker als er rechtsbijstand in uw polis zit.
Je zal dan wel langer op je geld moeten wachten.
Zal ik vgm ook doen, er is nu vrijdag een tegenexpertise, het lijkt me een veel bekwamere expertise dan degene die de tegenpartij heeft aangesteld, die werken nog met boekjes zeg maar en realiseren niet dat er zoiets bestaat als autoscout24/2dehands.be/corona/chip tekorten.
Dan hangt het af van de 3e expertise, als dat niet goed komt dan ga ik op koppig modus en schakel ik de rechtbank in, onmogelijk dat ik deze mafia praktijken laat passeren, al moet ik een aantal maanden wachten op mijn geld.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 22 mar 2022 23:28

Zal ik vgm ook doen, er is nu vrijdag een tegenexpertise
Je kan ook zelf wat uitgeprinte advertenties van vergelijkbare wagens bezorgen aan je verzekering, zodat ze ze kunnen doorsturen naar tegenpartij.

Hou zelf ook een ruime keuze aan advertenties bij voor geval het ooit naar rechtbank gaat, en ook overzichten met het aanbod


Toen mijn auto (economisch) total loss gereden werd , heb ik zonder boe of bah de (goede) prijs gekregen van de énige ietwat vergelijkbare wagen op tweedehands sites (die was zelfs wat jonger en minder km).


Dan hangt het af van de 3e expertise, als dat niet goed komt dan ga ik op koppig modus en schakel ik de rechtbank in, onmogelijk dat ik deze mafia praktijken laat passeren, al moet ik een aantal maanden wachten op mijn geld.
Je zal eerder in jaren dan maanden moeten denken igv burgerlijke rechtszaak ...

Voordeel: er komt gerechtsinterest bij, en zoveel krijg je nooit op de bank :idea:

lukasi
Berichten: 1141

#7 , 23 mar 2022 07:37

Bereid je zelf grondig voor met advertenties op de markt over nagenoeg de zelfde wagen.
Zo heb ik het toch gedaan.
Had 5-6 advertenties voor LR 130 die nog ouder waren en in veel slechtere staat ( alle voor dat die zijn wagen in de mijne had geparkeerd) en die waren allemaal zo'n 15-20% duurder dan de schadesom.
Had alle facturen van de uitbouw voorgelegd .
En , ik had mijn makelaar op mijn hand.

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 mar 2022 00:00

Zal ik vgm ook doen, er is nu vrijdag een tegenexpertise
Je kan ook zelf wat uitgeprinte advertenties van vergelijkbare wagens bezorgen aan je verzekering, zodat ze ze kunnen doorsturen naar tegenpartij.

Hou zelf ook een ruime keuze aan advertenties bij voor geval het ooit naar rechtbank gaat, en ook overzichten met het aanbod


Toen mijn auto (economisch) total loss gereden werd , heb ik zonder boe of bah de (goede) prijs gekregen van de énige ietwat vergelijkbare wagen op tweedehands sites (die was zelfs wat jonger en minder km).


Dan hangt het af van de 3e expertise, als dat niet goed komt dan ga ik op koppig modus en schakel ik de rechtbank in, onmogelijk dat ik deze mafia praktijken laat passeren, al moet ik een aantal maanden wachten op mijn geld.
Je zal eerder in jaren dan maanden moeten denken igv burgerlijke rechtszaak ...

Voordeel: er komt gerechtsinterest bij, en zoveel krijg je nooit op de bank :idea:
Maar dan vraag ik me af: ik heb rechtsbijstand, de tegenpartij heeft rechtsbijstand maar de verzekering moet ergens betalen toch? Ze krijgen geen gratis advocaat?
Het is een case die ik sowieso win, dus die weten al dat ze gaan verliezen.
Uiteindelijk gaan we 2 jaar procedureren voor 5000 euro, gaat er waarschijnlijk dubbel zoveel weg naar advocaten en gerechtskosten.


Kan ik de verzekeraar van de tegenpartij niet aanspreken, zeggen dat ze stoppen met de grap en wat zindelijkheid erin proberen te praten, zeggen dat ie de market value (5k meer) gewoon betaalt en hemzelf en z’n client jaren kopzorgen en schulden bespaart?

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 mar 2022 00:03

Bereid je zelf grondig voor met advertenties op de markt over nagenoeg de zelfde wagen.
Zo heb ik het toch gedaan.
Had 5-6 advertenties voor LR 130 die nog ouder waren en in veel slechtere staat ( alle voor dat die zijn wagen in de mijne had geparkeerd) en die waren allemaal zo'n 15-20% duurder dan de schadesom.
Had alle facturen van de uitbouw voorgelegd .
En , ik had mijn makelaar op mijn hand.
Daar heb ik me vandaag mee bezig gehouden, heb welgeteld op 2dehands, autoscout, facebook, duitsland en BE 10 advertenties gevonden voor dezelfde wagen als mij onder 17k, boven 15k, met mindere opties, standaard kleuren, .. ..

Dan voor 11k vind ik mijn wagen 2 generaties eerder… met evenveel of meer km.. en met 11k kom ik niet eens toe om zo eentje te kopen, heb ik dus ook heleboel verzameld.


Alhoewel mijn makelaar het me niet aanraadt is hij wel aan mijn kant, ik vermoed dat hij gewoon geen zin heeft om in oorlog te gaan, swat, daar zorg ik wel grotendeels voor maar hij zal wel meewerken.

In elk geval ben ik wel heel content om te horen dat je hebt gekregen wat je verdient, chapeau. We moeten niet op ons buik gaan liggen en over ons laten rollen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 24 mar 2022 09:35

Maar dan vraag ik me af: ik heb rechtsbijstand, de tegenpartij heeft rechtsbijstand maar de verzekering moet ergens betalen toch? Ze krijgen geen gratis advocaat?
Het is een case die ik sowieso win, dus die weten al dat ze gaan verliezen.
Uiteindelijk gaan we 2 jaar procedureren voor 5000 euro, gaat er waarschijnlijk dubbel zoveel weg naar advocaten en gerechtskosten.
Dat is zeker een boodschap die je tot bij de (verzekering van) tegenpartij moet krijgen :mrgreen:


Tegenpruttelen helpt :wink:
Ze gaan sneller eieren voor hun geld kiezen

Kan ik de verzekeraar van de tegenpartij niet aanspreken
Of eigenaar zelf
Dat als zijn verzekering niet meegaander is en je werkelijke schade vergoedt, HIJ binnenkort voor rechtbank staat ...

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#11 , 24 mar 2022 15:48

Maar dan vraag ik me af: ik heb rechtsbijstand, de tegenpartij heeft rechtsbijstand maar de verzekering moet ergens betalen toch? Ze krijgen geen gratis advocaat?
Het is een case die ik sowieso win, dus die weten al dat ze gaan verliezen.
Uiteindelijk gaan we 2 jaar procedureren voor 5000 euro, gaat er waarschijnlijk dubbel zoveel weg naar advocaten en gerechtskosten.
Dat is zeker een boodschap die je tot bij de (verzekering van) tegenpartij moet krijgen :mrgreen:


Tegenpruttelen helpt :wink:
Ze gaan sneller eieren voor hun geld kiezen

Kan ik de verzekeraar van de tegenpartij niet aanspreken
Of eigenaar zelf
Dat als zijn verzekering niet meegaander is en je werkelijke schade vergoedt, HIJ binnenkort voor rechtbank staat ...
Precies, dat ga ik dan ook eens proberen.
Probleem is dat het gaat om P&V insurances, die zijn een gigant en ik zie het nog gebeuren dat ze er geen bal om geven en vollebak gaan tegenstribbelen hopend dat ik het laat gaan.

Je moet 10 kanalen passeren voor je iemand tegen komt die een verandering kan maken.

Maar met mijn verzekeraar gesproken, als ik de juiste advocaat neem met de rechtsbijstand mag het 10 jaar duren, het zal me geen cent kosten.

Dan gaan we ervoor hé

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#12 , 26 mar 2022 08:42

Gisteren tegenexpertise gehad, heeft de wagen 60% duurder gewaardeerd, nu nog de 3e expert afwachten zeker?


Btw: kheb de tegenexpert laten komen uit limburg, zal ze ook lekker gekost hebben

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#13 , 30 mar 2022 12:09

Ook: gezien de originele expert spelletjes aan het spelen is met de tegenexpert en het zo lang mogelijk uit rekt:
kan ik het bedrag dat ze nu voorstellen aannemen en ondertussen blijven vechten voor het bedrag dat ik effectief verdien? Ik zit ondertussen natuurlijk zonder wagen en vervangwagen is maar 7 dagen gebruikbaar.

Is er een mogelijkheid om het ganse expert-tegenexpert-tegenexpert verhaal over te slaan en direct naar de rechtbank te gaan?

Men spreekt van een erecode bij expertises maar de tegenexpert waarmee ik contact heb gehad zei me net dat hij veel beter en harder werkt voor mensen die hem bekend zijn dan onbekenden, dus zo'n ere code zit daar ook niet in........

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 30 mar 2022 13:25

Er wordt wel verondersteld dat u toelaat dat er een waardebepaling vh voertuig gebeurt ...

Als u akkoord gaat met een bepaalde waarde, is dat normaal gesproken definitief.
U kan daar zelf geen voorwaarden of voorwaardelijkheden aan koppelen - u aanvaardt, of verwerpt het aanbod.


Rechtbank duurt nog veel langer
En daar moeten ook expertises gebeuren ... àls dat nog mogelijk is

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#15 , 30 mar 2022 13:47

Er wordt wel verondersteld dat u toelaat dat er een waardebepaling vh voertuig gebeurt ...

Als u akkoord gaat met een bepaalde waarde, is dat normaal gesproken definitief.
U kan daar zelf geen voorwaarden of voorwaardelijkheden aan koppelen - u aanvaardt, of verwerpt het aanbod.


Rechtbank duurt nog veel langer
En daar moeten ook expertises gebeuren ... àls dat nog mogelijk is
Probleem is dat de oorspronkelijke expert heeft gezegd tegen de tegenexpert die ik heb aangesteld: hoop dat uw client een andere wagen heeft, van mij krijg je niet snel een reactie (in de zin van: z'n vervang wagen vervalt en ie is gesjosjt, ik zorg dat ik zeker genoeg tijd rek zodat hij het kan 'voelen').

Zo'n spellen spelen terwijl hun eigen verzekerde in fout is vind ik wel straf.

Heb hier wel een 2e wagen die half uitelkaar valt maar dat is niet de bedoeling. Vandaar dat als er voor mij een tussenstop zou zijn waar ik aanspraak kan doen op dat bedrag terwijl ik wacht voor de rest van de rechtbank of tegenexpertise zou ideaal geweest zijn.




Ongelofelijk dat de slachtoffer in zo'n situaties de pineut kan zijn tenzij ze ertegen vechten en wat incasseren.

Voor mijn verzekeraar is het 'ze zijn te groot dus ik ga mezelf gedeisd houden', hierna verander ik wel direct maar goed, de verkoop praatjes destijds, en nu gebeurt er eens iets................. ai ai ai.

Terug naar “Verkeersongevallen”