Ongeval in mijn recht: wat is er mogelijk?

beesnot83
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Re: Ongeval in mijn recht: wat is er mogelijk?

#16 , 01 apr 2022 12:18

Kan ik de verzekeraar van de tegenpartij niet aanspreken, zeggen dat ze stoppen met de grap en wat zindelijkheid erin proberen te praten, zeggen dat ie de market value (5k meer) gewoon betaalt en hemzelf en z’n client jaren kopzorgen en schulden bespaart?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Crew
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 apr 2022 12:22

Beste, wat gebeurt er met het wrak? In principe wordt dit te koop gesteld en zou u de verkoopwaarde van het wrak ook dienen te ontvangen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 01 apr 2022 13:01

Beste, wat gebeurt er met het wrak? In principe wordt dit te koop gesteld en zou u de verkoopwaarde van het wrak ook dienen te ontvangen.
Het gaat hier over waarde van het voertuig voor het ongeval.


Wrakprijs heeft daar op zich niets mee te maken, en gaat nog van de uitbetaalde restwaarde af indien het totaalverlies wordt ...
(eigenaar verkoopt vervolgens het wrak zodat hij in totaal de waarde van zijn schade terug heeft )

Reclame

beesnot83
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#19 , 02 apr 2022 14:37

ben ik wel heel content om te horen dat je hebt gekregen wat je verdient, chapeau. We moeten niet op ons buik gaan liggen en over ons laten rollen

video downloader mobdro app

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#20 , 04 apr 2022 13:32

ben ik wel heel content om te horen dat je hebt gekregen wat je verdient, chapeau. We moeten niet op ons buik gaan liggen en over ons laten rollen

video downloader mobdro app
Dat is nog niet gebeurd jammer genoeg, ik wacht op een reactie van de expert tegen de expertise, deze trekt het zolang mogelijk uit.

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#21 , 04 apr 2022 13:35

Beste, wat gebeurt er met het wrak? In principe wordt dit te koop gesteld en zou u de verkoopwaarde van het wrak ook dienen te ontvangen.
Het gaat hier over waarde van het voertuig voor het ongeval.


Wrakprijs heeft daar op zich niets mee te maken, en gaat nog van de uitbetaalde restwaarde af indien het totaalverlies wordt ...
(eigenaar verkoopt vervolgens het wrak zodat hij in totaal de waarde van zijn schade terug heeft )
Precies
Dus is het 50% minder dan wat ik eigenlijk moet krijgen ongeacht wat er gebeurt, tegenexpertise is de enigste way out

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#22 , 07 apr 2022 00:57

En zo.. altijd vechten voor wat je wilt?
Net de tegenexpert gehoord, ik krijg 2K meer dan wat ik zelf betaald heb zodat ik alsnog dezelfde wagen kan aankopen gezien de huidige marktprijzen.

Kan nu dus effectief dezelfde wagen kopen met dezelfde opties en km, bj, … zonder 1 cent toe te steken.

Integendeel, er zit nog een derving vergoeding bij van 15x20 euro en 100 eur forfaitair vergoeding vanwege de tijd en energie die ik erin heb gestoken
Zonder een rechtzaak.

Bedankt voor de hulp allen!

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#23 , 07 apr 2022 18:41

Ja lap, de auto's zijn nog duurder geworden sinds 3 weken geleden, we gaan verder en eisen nog 2000 euro meer zodat we niet meer dan 500 euro moeten toesteken voor een nieuwe wagen.

bosprocureur
Berichten: 6854

#24 , 12 apr 2022 10:47

Ja lap, de auto's zijn nog duurder geworden sinds 3 weken geleden, we gaan verder en eisen nog 2000 euro meer zodat we niet meer dan 500 euro moeten toesteken voor een nieuwe wagen.
hehé, een beetje kalm blijven ook aub.

De verzekering moet in principe (dacht ik) instaan voor de schade die u lijdt, geschat op de situatie van de dag van het ongeval. Verlies door te lang te wachten met beslissen valt mijns inziens niet meer voor hun rekening !

Chamch
Topic Starter
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#25 , 15 apr 2022 11:27

Ja lap, de auto's zijn nog duurder geworden sinds 3 weken geleden, we gaan verder en eisen nog 2000 euro meer zodat we niet meer dan 500 euro moeten toesteken voor een nieuwe wagen.
hehé, een beetje kalm blijven ook aub.

De verzekering moet in principe (dacht ik) instaan voor de schade die u lijdt, geschat op de situatie van de dag van het ongeval. Verlies door te lang te wachten met beslissen valt mijns inziens niet meer voor hun rekening !
Heb mezelf wat moeten temperen, het verlies door te lang te wachten kwam van hun kant.
Heb uiteindelijk toch een mooie som waar ik akkoord mee kan gaan (niet waarmee ik dezelfde wagen kan kopen, jammer genoeg, maar toch 500 euro meer dan wat ik had betaald 2 jaar geleden).

Terug naar “Verkeersongevallen”