Ongeval - Rechtsbijstand

Estagon
Topic Starter
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

Ongeval - Rechtsbijstand

#1 , 21 feb 2022 22:28

Onlangs ongeval gehad met de moto in België.
Ik reed rechtdoor op rechtse rijvak.
Wagen, ingeschreven in NL, veranderde van rijstrook en reed mij aan (gelukkig geen gewonden).
Ik ben dus in mijn recht.

Aanrijdingsformulier ingevuld en doorgegeven aan mijn verzekeringsmaatschappij.
Heb jammer genoeg geen rechtsbijstand en verzekeringsmaatschappij kan me dus niet verder helpen.

Heb ondertussen zelf contact opgenomen met verzekeringsmaatschappij in NL en schadeclaim ingediend.
Verzekeringsmaatschappij gaat akkoord met offerte en hoeft geen expertise aan te stellen.
Echter heeft de bestuurder van de wagen het aanrijdingsformulier nog niet bezorgd aan de verzekeringsmaatschappij waardoor het proces nu pauzeert.
Dit ongeval is reeds 3 weken geleden gebeurd...

Ik heb ook een dervingsvergoeding geclaimd van 15 euro per dag tot en met mijn moto hersteld is.
Verzekeringsmaatschappij vond dat niet zo'n leuke zaak en drong mij aan om al tot provisionaire herstelling over te gaan.

Ik wil echter niets betalen tot ik weet dat ze aansprakelijkheid volledig op zich nemen, maar dat kan dus niet tot bestuurder het document overhandigt.
Maar dit is toch niet mijn verantwoordelijkheid?

Wat kan ik verder doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 25 feb 2022 19:09

De tegenpartij aanmanen om dit zo snel mogelijk in orde te brengen.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”