Verkeersongeval - wanneer voor rechter?

Thorbecke
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Verkeersongeval - wanneer voor rechter?

#1 , 19 jan 2021 08:13

Hallo,

Op 30 juli had ik een verkeersongeval met schade en verwondingen. Bestek schade is opgemaakt. Tegenpartij in fout, maar wordt betwist. PV is opgemaakt. Ik wilde graag weten op welke termijn een dergelijk ongeval voor de rechter verschijnt, en of ik er op een of andere manier achter kan komen wanneer het voorkomt. Zolang er geen uitspraak is kan de schade niet hersteld worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 19 jan 2021 12:59

Op 30 juli had ik een verkeersongeval met schade en verwondingen. Bestek schade is opgemaakt. Tegenpartij in fout, maar wordt betwist. PV is opgemaakt. Ik wilde graag weten op welke termijn een dergelijk ongeval voor de rechter verschijnt, en of ik er op een of andere manier achter kan komen wanneer het voorkomt. Zolang er geen uitspraak is kan de schade niet hersteld worden.
U spreekt van verwondingen, dus strafonderzoek.
Weet u hoe ver het daarmee staat ? Verzekering al wat gehoord van Parket ?

Pas op einde van strafonderzoek beslist parket te vervolgen, of niet ...
Bij niet al te zware verwondingen is seponering "wegens andere prioriteiten" zeer goed mogelijk.

Kan màànden duren zoals u al merkt
(Meer dan een) Jaar voor eerste zitting is perfect mogelijk, niet eens ongewoon ... en finaal uitlopen tot jàren voor er vonnis is.


Burgerlijke procedure (materiële schade) : jàààren

Jo Daeseman
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jan 2021 22:28

Hallo,

Op 30 juli had ik een verkeersongeval met schade en verwondingen. Bestek schade is opgemaakt. Tegenpartij in fout, maar wordt betwist. PV is opgemaakt. Ik wilde graag weten op welke termijn een dergelijk ongeval voor de rechter verschijnt, en of ik er op een of andere manier achter kan komen wanneer het voorkomt. Zolang er geen uitspraak is kan de schade niet hersteld worden.
in 2017 met mijn motorfiets een ongeval gehad (totaal verlies+lichamelijk letsel) ). Uitspraak in beroep binnen enkele maanden. De schade is begroot op ergens 1500€ voor de oude motorfiets. Ondertussen ... trek uw plan. En soms ... zijn er daar de centen niet voor.
Blijkbaar is het een algemeen gegeven dat verzekeringsmaatschappijen hun 'uitgaven' zo lang mogelijk uitstellen.
Reken op enkele jaren.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”